کد خبر: ۱۴۱۳۸۶
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۹/۲۲

تحریم‌های تازه‌ دو شرکت حاضر در بورس ایران و مستقر در چین + زمان اجرا و تبعات
توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا رخ داد :

تحریم‌های تازه‌ دو شرکت حاضر در بورس ایران و مستقر در چین + زمان اجرا و تبعات

آمریکا تحریم‌های تازه‌ ایی علیه شرکت بورسی کشتیرانی ایران و شرکت مستقر در چین وضع کرده که از خرداد سال آینده عملی و مانع از صادرات دارو، اقلام غذایی و زراعی می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، تحریم‌های اخیر آمریکا به صراحت صادرات دارو، اقلام غذایی و زراعی به ایران را با ممنوعیت مواجه کرده و به گفته مایک پامپئو  ، تحریم‌های تازه‌ای علیه شرکت بورسی کشتیرانی و شرکت مستقر در چین ای-سیل (E-Sail) اعمال می‌کند.

هرچند شرکت کشتیرانی پیش از این هم در فهرست تحریم‌ها قرار داشت اما تحریم‌های اخیر از این منظر تازگی دارند که طبق فرمان ۱۳۳۸۲ و دو برچسب "اشاعه تسلیحات کشتار جمعی" و "مقررات تحریم‌های مالی ایران" صادر شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در توضیح آثار این تحریم‌ها به صراحت عنوان کرده ارسال دارو و اقلام انسانی به ایران را محدود می‌کند و در صفحه پرسش و پاسخ‌های خزانه‌داری آمریکا آمده است: آمریکا ، مجوزها و معافیت‌های گسترده‌ای ذیل تحریم‌ها دارد که اجازه فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی به ایران توسط افراد آمریکایی یا غیرآمریکایی را می‌دهد. اما این مجوزها و معافیت‌ها عموما تراکنش با افرادی که ذیل فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ تحریم شده‌اند را شامل نمی‌شود.

تحریم‌های جدید از ۸ ژوئن ۲۰۲۰ میلادی ( ۱۹ خرداد ۹۹) اجرای می‌شوند و از آن تاریخ به بعد اتباع آمریکا فقط با دریافت مجوزهای موردی از مشارکت در تراکنش با IRISL و E-Sail منع خواهند شد. از جمله از تراکنش‌های مربوط به فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از سوی اتباع ایالات متحده یا از ایالات متحده.

علاوه بر این، افراد غیرآمریکایی هم که آگاهانه در تراکنش‌های مشخص با IRISL و E-Sail مشارکت داشته باشند، حتی برای فروش محصولات زراعی، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، خود را در معرض تحریم‌های دیگر قرار می‌دهند.

تنها راه‌حلی که آمریکا برای دور ماندن از تحریم‌ها به طرف‌های تجاری ایران ارائه کرده این است که معاملات را تا پیش از زمان اجرای تحریم‌ها به پایان برسانند.

این اقدام آمریکا درحالی صورت می‌گیرد که بخش بزرگی از واردات مواد غذایی و دارو به ایران از طریق دریا و توسط شرکت خطوط کشتی‌رانی انجام می‌گیرد و برچسب‌های تازه‌، تنها از یک نظر در وضعیت پیشین خطوط کشتی‌رانی ایران تفاوت ایجاد کرده و آن هم دشوارتر کردن صادرات اقلام انسانی به ایران است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ