کد خبر: ۱۴۱۳۹۱
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۹/۲۲

برنامه دولت برای فروش سهام شرکتها از طریق صندوق های قابل معامله در بورس
سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه خبر داد :

برنامه دولت برای فروش سهام شرکتها از طریق صندوق های قابل معامله در بورس

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه از برنامه واگذاری بنگاه‌ها در قالب صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  مژگان خانلو با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده ، تولید و اشتغال و همچنین افزایش نقش بخش خصوصی در اقتصاد مورد توجه قرار گرفته، گفت: واگذاری بنگاه‌ها در قالب صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) امکان تامین مالی از محل انتشار اوراق مالی اسلامی برای شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها، طرح‌های نفت و گاز، بخش صنعت و معدن و آب و برق و تجهیز نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تحریک رشد اقتصادی و تولید با استفاده از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۷۰ هزار میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفته و برای فعال نگهداشتن طرح‌های عمرانی و همچنین پیش‌بینی استفاده از این اعتبارات (حداکثر تا ده درصد) به‌صورت اهرمی به منظور تجهیز منابع مالی از بازارهای پول و سرمایه و آورده بخش خصوصی در قالب قراردادهای مشارکت عمومی - خصوصی استفاده شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش‌بینی اعتبارات برای انجام سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دولت بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد تومان (۱۹۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت‌های دولتی و ۷۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دولت) صورت گرفته است.

خانلو افزود: تهیه و ارائه برنامه‌های تولید و اشتغال مشتمل بر هشت برنامه دوسالانه در سطح ملی و تفکیک هراستان به همراه لایحه بودجه سال ۹۹ و پیش‌بینی برای تجهیز منابع مالی از محل بودجه عمومی، تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان و ۳۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ انجام شده و امکان تامین مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیردولتی به میزان ۳۰ میلیارد دلار از دیگر تمهیدات مورد اشاره است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ