کد خبر: ۱۴۱۴۰۰
۰:۰ - ۱۳۹۸/۹/۲۳

پیش بینی آرامش و تعادل برای این هفته بورس و معرفی چند صنعت آینده دار
از سوی یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی آرامش و تعادل برای این هفته بورس و معرفی چند صنعت آینده دار

وضعیت هفته جاری بورس و چند صنعت آینده دار بازار سهام با تکیه بر متغیرهایی مانند توافق اولیه چین و آمریکا پیروزی حزب محافظه کار انگلیس ، بازار و ... از سوی یک کارگزار پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس اوراق بهادار تهران درحالی روزهای آخر پاییز را با رکوردهای جدید شاخص و افزایش میل به خرید سپری می کند که کارگزاری آبان درباره وضعیت این بازار که به شاخص 339 هزار و 389 واحدی رسیده ، اعلام کرد : بازار هفته گذشته را با ثبت رکوردهای جدید پشت سر گذاشت که عمدتا به دلیل رشد قیمت ها در بازار ارز و بهبود وضعیت بازارهای جهانی بود.

در بازارهای جهانی و در پایان هفته ، شاهد تحولات مهمی از جمله توافق اولیه چین و آمریکا در مرحله اولیه و تعویق دور جدید تعرفه ها بودیم. از طرفی پیروزی حزب حاکم و محافظه کار در انگلیس ، امید بازارها به تعیین تکلیف برگزیت را افزایش داد و همه این تحولات به تحریک در بازارهای سهام و کالا منجر شد که خبر مثبتی  برای  بازار داخل نیز محسوب می شود. هرچند بازی ترامپ با رسانه ها و جعلی خواندن خبر وال استریت ژورنال مبنی بر توافق واشنگتن با پکن ، بازارها را سردرگم و باعث نوسانات عجیب بازارهای جهانی شد .

از طرف دیگر کنترل قیمت بازار ارز نیز در پایان هفته گذشته ریال ثبات نسبی را حاکم کرد و به نظر می رسد نرخ ارز با ثبت کف جدید به ثبات نسبی برسد.

اما در بازار سهام با مشخص شدن برخی زوایای بودجه سال آینده تا حدودی از نگرانی ها پیرامون این متغیر تاثیر گذار کاسته شد. هرچند همچنان ابهاماتی در رابطه با عملی شدن جزییات و البته کسری بودجه وجود خواهد داشت.

در این میان ، رشد گروه های بزرگ مهمترین دلیل سقف شکنی شاخص بود که به نظر می رسد با سرعتی کمتر ، متاثر از کاهش نسبی نرخ ارز این هفته نیز خصوصا در برخی از گروه هایی که رشد کمتری داشته اند مانند پالایشی ها ادامه داشته باشد.

در گروه های دیگر بازار ، خودرویی ها با پیشتازی ایران خودرو درحال جبران عقب ماندگی هستند که به نظر می رسد کم و بیش بخصوص در قطعه سازها ادامه داشته باشد. بانکی ها نیز می توانند در برخی از نمادها مورد توجه باشند.

در سیمانی ها، انبوه سازها، بیمه ای ها، محصولات دارویی و غذایی و دیگر گروه های کوچکتر هم بازار می توان به روند مثبت تک نمادها خوش بین بود.

به صورت کلی به نظر می رسد در صورت آرامش بازار ارز و ثبات بازارهای جهانی باید شاهد تعادل بازار سهام نیز بود و مجددا اخباری مانند تجدید ارزیابی دارایی ها در کانون توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ