کد خبر: ۱۴۱۴۰۳
۰:۰ - ۱۳۹۸/۹/۲۳

بدبینی نماینده مجلس به تحقق صادرات روزانه میلیون بشکه نفت در سال آینده

بدبینی نماینده مجلس به تحقق صادرات روزانه میلیون بشکه نفت در سال آینده

نماینده مجلس با اعلام منطقی بودن قیمت ۵۰ دلار هر بشکه نفت در بودجه سال آینده گفت : صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز محقق نخواهد شد و باید منتظر کسری بودجه بود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسدالله قره‌خانی درباره پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال آینده مبنی بر صادرات یک میلیون بشکه در روز با قیمت 50 دلار و احتمال کسری بودجه به خانه ملت گفت: باید دید این ارقام‌ تا چه حد در مرحله اجرا محقق خواهند شد . در صورت عدم تحقق باید منتظر کسری بودجه بود .

وی افزود: نقش اساسی نفت در بودجه ، واقعیتی غیرقابل انکار بوده و به یکباره نمی‌توان بودجه غیرنفتی تدوین کرد. چون نیاز به خلق درآمدهای جدید از محل‌هایی همچون صادرات و مالیات و عوارض دارد اما اکنون نیاز است بخشی از درآمد حاصل از فروش یک میلیون بشکه صرف تهیه کالاهای اساسی شود. بنابراین تدوین بودجه متکی به نفت در شرایط کنونی گریزناپذیر است.

این نماینده مجلس ادامه داد: توجه به حقوق کارمندان و کارگران، افزایش توان خرید مردم و توجه به طبقات پایین جامعه و کنترل محدودیت های بودجه‌ای باید از طریق سهم نفت در بودجه محقق شود.

قره خانی افزود: اگرچه قیمت 50 دلار هر بشکه نفت منطقی است اما صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز محقق نخواهد شد. میزان بشکه نفت فروخته شده سال جاری نیز مطابق با عدد مندرج در قانون بودجه نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ