کد خبر: ۱۴۱۴۴۳
۰:۰ - ۱۳۹۸/۹/۲۴

حبس ۷ سال و ۸ ماه در انتظار شهردار اسبق تهران

حبس ۷ سال و ۸ ماه در انتظار شهردار اسبق تهران

وکیل محمدعلی نجفی از ابلاغ رأی محکومیت شهردار اسبق تهران خبر داد و گفت: دادگاه به ۷ سال و ۸ ماه حبس رای داده که از دیوان عالی تقاضای فرجام‌خواهی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا گودرزی به فارس گفت: 6 سال و نیم حبس برای قتل عمد و یک سال و 3 ماه حبس نیز برای نگهداری سلاح غیرمجاز برای محمدعلی نجفی صادر شده است. به این رأی اعتراض و به دیوان عالی فرجام‌خواهی می‌کنیم.

وی افزود: این قتل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شبه‌عمد می‌دانیم چراکه نظرات کارشناسی دلالت بر شبه‌عمد بودن آن دارد و موکلم تعادل و اختیاری در ارتکاب جرم نداشته است. بر اساس نظرات کارشناسی گلوله در یک نقطه به دست خورده و اگر از نزدیک مُچ خارج شده و تغییر مسیر داده با زاویه و غیرمستقیم به قفسه سینه اصابت کرده و این نشان‌دهنده آن است که قتل شبه‌عمد اتفاق افتاده و از دست کمانه کرده است.

این وکیل دادگستری گفت: دیوان عالی نیز به صراحت کمانه زدن گلوله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قتل غیرعمد دانسته اما دادگاه خلاف آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تایید کرد که ابهامات زیادی در این زمینه داشتیم. اولا اینکه گلوله به لبه وان خورده و در آن فرو رفته، به همین دلیل تقاضای آزمایش DNA روی گلوله را با خون مرحومه میترا استاد داشتیم اما انجام نشد.

گودرزی ادامه داد: اگر ابهامات کماکان بماند، کار کارشناسی اثرگذار نخواهد بود. دوما مطرح شد که گلوله با جناق سینه برخورد کرده و تقاضای نبش قبر شد در حالی که در سند رسمی پزشکی قانونی جناق سینه صدمه‌ای ندیده و تغییر شکل گلوله به دلیل اصابت آن به دیواره‌های حمام بوده است.

وی گفت: دفاعیات باید بر پایه‌های جدید علمی و قضایی تعبیر و تفسیر شود و رای صادره غیرواقعی بوده و اصول و انصاف و عدالت در آن نادیده گرفته شده است. در تبصره 2 ماده 16 قانون حمل اسلحه آمده اگر فردی سلاح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مدت 6 ماه تسلیم کند از مجازات معاف است و تسلیم سلاح پس از مهلت فوق در پرونده موکلم باعث تخفیف 2 درجه‌ای می‌شود.

گودرزی افزود: در نتیجه اصلا موکلم بر اساس این قانون از تعدد حکم خارج می‌شد و فقط اتهام قتل به وی وارد می‌ماند و اگر قتل غیرعمد صادر می‌شد، حبس 3 تا 7 سال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت و چنانچه جهات مخففه متعدد نیز مطرح می شد به موکلم 2 درجه تخفیف می‌خورد و حبس از یک سال هم کمتر می‌شد. بنابراین در این رای عدالت قضایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندیده‌ایم و برای فرجام‌خواهی اقدام می‌کنیم تا پرونده به شعبه هم‌عرض ارسال شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ