کد خبر: ۱۴۱۴۴۸
۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۹/۲۴

مهلت ۳ هفته‌ای شورای عالی فضای مجازی به وزیر ارتباطات

مهلت ۳ هفته‌ای شورای عالی فضای مجازی به وزیر ارتباطات

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: به وزیر ارتباطات ۳ هفته فرصت داده شد تا طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات را ارائه کند که ظرف ۲ ماه در شورای فضای مجازی بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مشرق، ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه برآورد مرکز ملی فضای مجازی نسبت به پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات که از سوی وزارت ارتباطات گزارش شده کمتر از این مقدار است در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: در جلسه شورای عالی فضای مجازی که ۲۳ آذرماه برگزار شد، جزئیات کاملی از بخش های مختلف شبکه ملی اطلاعات در حوزه های مختلف زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی، خدمات پایه کاربردی، امنیت و تعرفه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه حتی در حوزه تعرفه ها نیز شاهد هستیم هزینه استفاده از اینترنت در بسیاری از کاربردهای اداری برای ارتباطات دولتی، بانکی و زیرساختی نسبت به استفاده از شبکه ملی اطلاعات ارزان تر است، گفت: وزارت ارتباطات مشکلات این شبکه را در حوزه های مختلف از جمله تعرفه ، پیام رسان ها و موتور جستجو پذیرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: در زمان قطع اینترنت که ماه گذشته اتفاق افتاد شاهد بروز مشکلاتی در حوزه اطلاع رسانی، شبکه های اجتماعی و رسانه بودیم و مشخص شد موتورهای جستجوی بومی و پیام رسان ها توان پوشش ملی نداشته و نیاز به حمایت و تصمیم گیری در این زمینه وجود دارد. با توجه به محورهای مورد بحث در جلسه شورای عالی فضای مجازی، وزیر ارتباطات قول داد طرح تکمیلی کلان شبکه ملی اطلاعات را تا ۳ هفته آینده برای ارائه به شورا آماده کند.

فیروزآبادی با اشاره به وابستگی ۹۸ درصدی به موتور جستجوی گوگل و وجود انحصار در استفاده از برخی سرویس های فضای مجازی گفت: بررسی ها نشان می دهد برخی طرح ها مانند موتور جستجوی بومی و پیام رسان ها را باید به عهده بخش خصوصی بگذاریم و دولت تنها نقش پشتیبان داشته باشد. از سوی دیگر در سطح سخت افزاری شبکه ملی اطلاعات نیز نیاز به تکمیل برخی زیرساخت ها داریم.

وی افزود: براین اساس مقرر شد طرح کلان وزارت ارتباطات در جلسه بعدی شورای عالی فضای مجازی ارائه شود و این شورا نیز ظرف ۲ ماه طرح را به تصویب برساند و پس از آن، جدول زمانی برای اجرای آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ