کد خبر: ۱۴۱۴۵۱
۹:۴ - ۱۳۹۸/۹/۲۴

نظر نماینده مجلس درباره تبعات عدم پذیرش شروط FATF بر فعالیت های مالی

نظر نماینده مجلس درباره تبعات عدم پذیرش شروط FATF بر فعالیت های مالی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: هیچ اتفاق جدیدی برای ایران با پذیرش شروط FATF رخ نخواهد داد چون با تحریم‌های فعلی عملا دارای محدودیت‌های مالی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین نقوی حسینی درخصوص تبعات قرارگرفتن ایران در فهرست سیاه گروه اقدام ویژه مالی به دلیل تعیین تکلیف نشدن لوایح الحاق ایران به CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایسنا گفت: قرارگرفتن در فهرست سیاه FATF به معنای محدودیت‌های مالی، پولی و بانکی است.

وی افزود: اکنون در حوزه پولی، مالی و بانکی تحریم هستیم و عملا نمی‌توانیم هیچ اقدامی انجام دهیم، لذا عدم تصویب لوایح مدنظر FATF و اتمام مهلت آنها به ایران هیچ تاثیری بر روی تحریم‌ها و فعالیت‌های اقتصادی ایران نمی‌گذارد چون آنها دیگر نمی‌توانند محدودیت جدیدی اعمال کنند. آنچه به عنوان محدودیت فعالیت‌های مالی و پولی از طرف FATF قرار است تحمیل شود همان چیزی است که اکنون وجود دارد لذا تصویب یا عدم تصویب این لوایح تاثیری در جریان تحریم‌ها نمی‌گذارد.

نقوی حسینی با اشاره به نظرات موافقان FATF گفت: استدلال موافقان این است که اگر شروط FATF را نپذیریم حتی نمی‌توانیم با عراق و کشورهای همسایه مبادلات پولی و مالی داشته باشیم. مگر اکنون می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ در حال حاضر نفت می‌فروشیم اما پول برنمی‌گردد. نمی‌توانیم مبادلات مالی با چین، روسیه، کشورهای جنوب شرق آسیا و حتی عراق داشته باشیم لذا وقتی تحریم‌های ثانویه آمریکا مانع هرگونه فعالیت‌های پولی، بانکی و مالی می‌شود دیگر قرار گرفتن در فهرست سیاه FATF تاثیری بر فعالیت‌های مالی نخواهد گذاشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ