کد خبر: ۱۴۱۴۵۷
۱۰:۳ - ۱۳۹۸/۹/۲۴

خودتعریفی و رضایت همتی از کاهش تورم و صادرات / قول ادامه آرامش بازار ارز

خودتعریفی و رضایت همتی از کاهش تورم و صادرات / قول ادامه آرامش بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام خودتعریفی از کاهش تورم و رضایت از آمار صادرات غیر نفتی ، قول داد با آرامش و تعادل بازار ارز و سایر بازارها ادامه یابد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در جلسه با اقتصاددانان و با موضوعاتی مانند راهکارهای ثبات بازار ارز، کنترل و هدایت نقدینگی، کاهش تورم ، لایحه بودجه ۹۹ و راهکار مقابله با تاثیرات آن بر سیاست های پولی ، طرح بانکداری مجلس و برگزار شد ، گفت: با وجود تداوم فشار تحریم ها، روند صادرات غیر نفتی به خوبی درحال انجام بوده و تامین ارز واردات نیز از طریق سامانه نیما صورت می گیرد.

وی درباره کاهش صادرات غیرنفتی هم توضیح داد : صادرات غیرنفتی طی ۸ماهه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته از نظر وزنی افزایش داشته اما اصلاح قیمت های پایه صادراتی و شفاف سازی میزان اظهار صادرات توسط صادرکنندگان ، باعث کاهش ارزش اعلامی صادرات غیر نفتی شده بود. بنابراین روند صادرات غیرنفتی رو به رشد است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

همتی افزود: علیرغم جو روانی ، بازار ارز و نوسانات هفته‌های اخیر، مدیریت و با تعادل و آرامش دوباره همراه شد. کاهش نرخ ماهانه و نقطه به نقطه تورم تولیدکننده در آبان ماه هم نشان دهنده موفقیت بانک مرکزی در کنترل تورم بوده و با وجود نوسانات اخیر بازار ارز و سایر بازارها ، تلاش می‌ شود با تداوم آرامش و تعادل بازار ارز در سایر بازارها نیز آرامش برقرار و روند کاهنده نرخ تورم ادامه یابد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ