کد خبر: ۱۴۱۴۸۸
۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۹/۲۵

خسارت ۶.۳ هزار میلیاردی قطعی اینترنت بر تولیدکنندگان، صنایع، بانک ، بورس و...
یک مسئول در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

خسارت ۶.۳ هزار میلیاردی قطعی اینترنت بر تولیدکنندگان، صنایع، بانک ، بورس و...

یک مسئول در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: قطعی ماه گذشته اینترنت باعث خسارت مستقیم ۶.۳ هزار میلیارد تومانی تولید کنندگان، صادرکنندگان، صنایع بانک و بورس و بیمه و..... شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، فرزین فردیس نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران  ، خسارت مستقیم قطعی اینترنت به کسب‌ و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آبان را بیش از ۲۶۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی ادامه داد: این رقم با توجه به سهم ۷. ۲ درصدی اقتصاد این حوزه از تولید ناخالص داخلی و با فرض۳۰۰ روز کاری مفید، دلار ۱۲ هزار تومانی و تولید ناخالص داخلی کل ۴۵۰ میلیارد دلاری ، برآورد شده و تولیدکنندگان، صادرکنندگان، صنایع بانک و بورس و بیمه، حمل‌ و نقل و کشتیرانی، صنعت پخش و خرده‌ فروشی، دارویی و صنعت گردشگری با توجه به اختلال در تبادلات مالی و اطلاعاتی و ارتباطی که بر بستر خدمات مبتنی بر اینترنت صورت می‌پذیرد، بالغ بر ۶۳۰۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم متحمل شده‌اند.

فردیس افزود: در این میان، خسارت به سرمایه‌های نمادین یعنی برندها را نیز نباید نادیده گرفت. این موضوع ناشی از بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان به این کسب‌ و کارها یا ناشی از کاسب محدودیت تلقی کردن برخی از آنها است که هزینه‌هایی را ایجاد کرده که به سادگی قابل تبدیل به ارقام و اعداد نیست. خسارت به سرمایه‌های انسانی و تشدید قابل ملاحظه علاقه‌مندی به مهاجرت و هزینه‌های ناشی از افزایش ریسک سرمایه‌گذاری حوزه ICT  نیز از دیگر آسیب‌ها است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ