کد خبر: ۱۴۱۴۹۵
۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۹/۲۵

آمریکا به چند شرکت دارویی مجوز صادرات به ایران داد/ دو بانک ایرانی مسئول انتقال
عضو اتاق بازرگانی تهران :

آمریکا به چند شرکت دارویی مجوز صادرات به ایران داد/ دو بانک ایرانی مسئول انتقال

عضو اتاق بازرگانی تهران از مکاتبه چند شرکت دارویی آمریکایی با وزارت خزانه‌داری و اخذ مجوز صادرات دارو و غذا به ایران خبر داد و گفت: این وزارتخانه جهت انتقال مالی دو بانک ایرانی را قبول کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی رضا کلاهی در خصوص اثرات عدم اجرا شدن قانون بین المللی FATF بر اقتصاد ایران به ایلنا گفت: موضوع FATF یک قانون جهانی است و باید بالاخره تصمیم بگیریم آیا می‌خواهیم کشوری باشیم که فارغ از تحریم آمریکا و ترامپ با جهان ارتباط داشته باشیم یا خیر؟ آیا می‌خواهیم در چارچوب قوائد جهانی بازی کنیم یا خیر؟ این موضوع خیلی ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد.

وی ادامه داد: FATF یک ساز و کار تعریف شده در دنیا برای مبارزه با پولشویی است و هر کشوری که می‌خواهد در جامعه جهانی حضور داشته باشد باید این قانون را اجرا کنند. ادعا می‌کنیم تحریم‌های آمریکا ظالمانه و غیرقانونی است که این موضوع مورد تایید بیشتر کشورهای دنیا است اما حالا می‌خواهیم با دست خود برچسب قانون شکنی را روی پیشانی بچسبانیم.

این عضو اتاق بازرگانی باتوجه به تحریم بانک مرکزی ایران و عدم امکان نقل و انتقال مالی درخصوص اینکه عدم عضویت در این کنوانسیون چه تاثیری بر وضعیت فعلی خواهد گذاشت؟ گفت: اکنون در بحث واردات غذا و دارو نقل و انتقالات بانکی داریم و چند بانک ایرانی خارج از ایران این کار را انجام می‌دهند. با عدم اجرای قانون مبارزه با پولشویی همین اندک نقل و انتقالات نیز از دست خواهد رفت و در واردات غذا و دارو با مشکل مواجه خواهیم بود.

کلاهی افزود: در چند روز گذشته مدیران شرکت‌های دارویی خارجی اعلام کردند چند شرکت دارویی آمریکایی با وزارت خزانه‌داری آمریکا مکاتبه کردند و توانستند مجوزهای لازم را برای صادرات دارو و غذا به ایران را بگیرند و حتی اسامی چند بانک را جهت و انتقال مالی به این وزارتخانه دادند که وزارت خزانه‌داری آمریکا دو بانک ایرانی را قبول کرده و سه بانک ترکیه‌ای را رد کرده است.یکی از دفاع‌یات در جامعه بین الملل این است که آمریکا برخلاف قوانین بین‌المللی ایران را تحریم کرده اما اکنون خود نیز داریم یکی از اصلی‌ترین قوانین بین المللی را نقض می‌کنیم.

وی در خصوص تاثیرات FATF بر رتبه ایران در شاخص‌های بین المللی اقتصادی گفت: بطور حتم این قانون تاثیر مستقیمی در رتبه کسب و کار، امنیت اقتصادی و سایر شاخص‌های بین‌المللی خواهد داشت. شرکت‌های بزرگ و کشورها وقتی با کشوری مبادلات تجاری انجام می‌دهند ابتدا به این مسائل توجه می‌کنند حال اگر نهادهای بین المللی پرچم سیاه بگذارند و اعلام کنند که در سیستم مالی ایران پولشویی صورت می‌گیرد هیچ کس ریسک سرمایه‌گذاری و یا انجام مبادلات تجاری با ایران را قبول نمی‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ