کد خبر: ۱۴۱۴۹۷
۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۹/۲۵

سه مرحله عرضه سهام
وزیر صنعت اعلام کرد :

سه مرحله عرضه سهام " خودرو و خساپا" / اصرار به فروش بلوک "وپارس"

وزیر صنعت با اعلام پیش نیازهای فروش دو بلوک ۱۴.۵ و ۱۷ درصدی ایران خودرو و سایپا ، درباره واگذاری بلوک ۳۳ درصدی بانک پارسیان توسط ایران خودرو توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی درباره وضعیت واگذاری سهام دو بلوک 14.5 و 17 درصدی ایران خودرو و سایپا به صدا و سیما گفت: واگذاری خودروسازی‌ها در قالب فرایندی انجام می‌ شود و اصلاحات ساختاری این صنعت شروع و زمینه واگذاری شرکت‌های تو در توی خودروسازی‌ها درحال فراهم شدن است.

وی افزود: در واگذاری سهام خودروسازی‌ها باید از ظرفیت افراد و گروه‌های توانا و با تجربه استفاده کرد و وزارت صنعت از واگذاری خودروسازی‌ها کوتاه نمی‌آید. در این میان در مرحله اول باید اموال و املاک خودروسازی‌ها واگذار شود، سپس شرکت‌های وابسته و در مرحله آخر سهام اصلی خودروسازان واگذار خواهند  شد که تحقق این امور مستلزم برخی زمینه سازی‌ها است.

رحمانی در پاسخ به اینکه وزارتخانه صنعت برای حفظ سهام ایران خودرو در بانک پارسیان تلاش می‌کند یا خیر ؟ توضیح داد: اصلا". وزارت صنعت انگیزه‌ای برای سهامداری در بانک پارسیان ندارد و تاکنون سه نامه به وزارت اقتصاد واگذاری سهام ایران خودرو در بانک پارسیان داده و به تمام مسئولان اعلام شده برای واگذاری این سهام تمام تلاش را به کار برند. زیرا هر چه سهام بانک پارسیان زودتر واگذار شود برای وزارت صنعت بهتر است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ