کد خبر: ۱۴۱۵۱۸
۱۶:۳ - ۱۳۹۸/۹/۲۵

پاسخ زنگنه به ادعای مخالفت با ساخت پالایشگاه و خود تعریفی کار بزرگ

پاسخ زنگنه به ادعای مخالفت با ساخت پالایشگاه و خود تعریفی کار بزرگ

وزیر نفت درباره ادعای مخالفت با پالایشگاه سازی گفت: اگر مخالفِ پالایشگاه‌ سازی کسی است که تولید بنزین را از ۵۲ به ۱۱۰ میلیون لیتر رسانده، موافق چه کسی است؟

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیژن زنگنه در حاشیه نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت درباره سیاست‌های آمریکا برای اعمال نفوذ در بازار جهانی نفت گفت: هیچ شکی ندارم یکی از دلایل آمریکا برای تحریم ایران و ونزوئلا، فراهم کردن بازار برای نفت شیل این کشور آن هم با قیمت‌هایی است که سرمایه‌گذاری را توجیه کند.

وی افزود: آمریکا در دو سال اخیر هر سال ۱.۵ میلیون بشکه به تولید اضافه کرد و با قیمت‌های بیش از ۶۰ دلار فروخت و بدون زحمت هم توانست با خارج کردن ایران و ونزوئلا بازار را در اختیار داشته باشد. بنابراین این موضوع تنها سیاسی نبود بلکه قضیه اقتصادی هم بود که پوششی سیاسی گرفت و با زور و گردن‌ کلفتی آن را اعمال کردند.

این عضو کابینه در پاسخ به پرسش به نظر می‌رسد ایران سهم را در بازار نفت از دست داده آیا تدبیری برای این موضوع اندیشیده شده است؟ توضیح داد: یک بحث تولید محصولات پایین‌دستی است. این موضوع همیشه در دستور بوده و در آن موفق هم بودیم. گرچه بعضی وقت‌ها هر کاری انجام دهیم می‌گویند کم است اما کار بزرگی در پتروشیمی و پالایش انجام شده است.

زنگنه ادامه داد: سال گذشته ۵.۸ میلیارد دلار خوراک به شرکت‌های پایین‌دستی پتروشیمی فروخته شده است. کدام صنعتی در داخل وجود دارد که ۵.۸ میلیارد دلار خوراک به بخش پایین‌دستی فروخته باشد؟! همچنین پالایشگاه‌ها ۵.۵ میلیارد دلار به صنایع پایین‌دستی خوراک فروختند. تحریم‌ها برداشته شود بلدیم چگونه دوباره بازار نفت را بدست بیاوریم و از پس قلدربازی‌های که برخی تولیدکنندگان می‌کنند، بر آییم. ملت ایران هیچ نگران نباشد.

وی گفت: عده‌ای علاقه دارند چیزهایی بگویند که توضیح می‌دهیم. اگر مخالفِ پالایشگاه‌ سازی کسی است که تولید بنزین را از ۵۲ به ۱۱۰ میلیون لیتر رسانده، موافق چه کسی است؟ چه کسی در طول تاریخ تولید بنزین را این میزان افزایش داده است؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ