کد خبر: ۱۴۱۵۴۰
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۹/۲۶

قیمت جهانی نفت ۶۵ دلار و ۳۱ سنت شد / تغییر پیش بینی دو بانک آمریکایی

قیمت جهانی نفت ۶۵ دلار و ۳۱ سنت شد / تغییر پیش بینی دو بانک آمریکایی

امروز قیمت هر بشکه نفت به ۶۵ دلار و ۳۱ سنت رسید و دو بانک آمریکایی گلدمن ساکس و جی پی مورگان پیش بینی های قبلی از قیمت نفت سال آینده را تغییر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در پی توافق تجاری بین آمریکا و چین و امیدواری به افزایش تقاضا ، قیمت نفت علیرغم افت اندک همچنان در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه گذشته باقی ماند.

براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با 3 سنت کاهش به 65 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت آمریکا هم 4 سنت افت داشت و به 60 دلار و 17 سنت رسید.

بر اساس توافق تجاری ای که هفته گذشته اعلام شد واشنگتن بخشی از تعرفه ها علیه کالاهای چینی را کاهش و در مقابل چین نیز خرید محصولات کشاورزی، تولیدی و فرآورده های نفتی از آمریکا را در طی 2 سال آینده حدود 200 میلیارد دلار افزایش می دهد.

تحلیلگران بانک ای ان زد اعلام کردند: اگر چه بر اساس توافق تجاری پکن و واشنگتن ، بخش عمده تعرفه ها پابرجا باقی می ماند اما می تواند نقطه عطفی برای اختلافات تجاری طرفین محسوب شود.

لری کودلوف مشاور ارشد کاخ سفید هم گفت: توافق تجاری مرحله اول اول تکمیل شده و صادرات محصولات آمریکایی به چین دو برابر خواهد شد. با این حال توافق هنوز امضا نشده و چند مقام چینی گفته اند موضوع متن توافق بسیار حائز اهمیت است و باید اصطلاحات به گونه ای به کار رود که موجب افزایش مجدد تنش و اختلافات نشود.

در همین حال، دو بانک آمریکایی گلدمن ساکس و جی پی مورگان در پیش بینی ها از قیمت نفت برای سال آینده تجدید نظر کرده و آن را افزایش داده اند.

توافق تجاری آمریکا و چین و توافق اوپک و متحدانش برای کاهش بیشتر تولید نفت از عوامل تقویت کننده چشم انداز تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی به شمار می رود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ