کد خبر: ۱۴۱۵۵۷
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۹/۲۶

استقلال و پرسپولیس یک قدم به پذیرش در فرابورس نزدیک شدند
معاون سازمان خصوصی سازی:

استقلال و پرسپولیس یک قدم به پذیرش در فرابورس نزدیک شدند

معاون سازمان خصوصی سازی از اقدامات صورت گرفته برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جهت پذیرش در فرابورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابوالقاسم شمسی با توجه به تاکید وزیر اقتصاد به عنوان رئیس هیات واگذاری و وزیر ورزش گفت: جلسات هفتگی و گاه هفته ای دو بار بصورت منظم از شهریور ماه برگزار شد تا واگذاری ها انجام شود. پس از آن نیز در آبان ماه با حضور رئیس سازمان خصوصی سازی، معاونان و نمایندگان وزارت ورزش و سازمان بورس و هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال جلسات متعدد برگزار شده و اقدامات خوبی انجام شد تا بتوانیم از طریق فرابورس پذیرش بگیریم.

وی افزود: با نظر مساعد وزیر ورزش و مصوبه دی سال 91 هیات وزیران در خصوص انتقال مجموعه های ورزشی بین اداره کل جوانان و وزارت ورزش و هر یک از شرکت های استقلال و پرسپولیس مقرر شد تا با کارشناسان دادگستری بررسی ها و کارشناسی ها صورت گرفته و با رقمی که اعلام می شود، گزارش توجیهی برای افزایش سرمایه و خروج از ماده 141 این دو شرکت انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در جریان واگذاری این دو باشگاه، برگزاری مجمع سال 97 دو باشگاه بود و مقرر شده مجمع سال 98 هم اوایل دی ماه برگزار شود. علت تاخیر نهایی نشدن گزارش حسابرس قانونی دو شرکت این بود که وزیر ورزش تکالیفی در مجمع دوم مهر سال 97 مشخص کرد تا هیات مدیره ها به اجرای آنها پرداخته و بندهایی که حسابرس داشت را مرتفع کنند.

شمسی گفت: ثبت علائم تجاری در طبقات 45 گانه از دیگر اقدامات موثر بود که برای یکی از باشگاه ها صورت گرفته و فقط موضوع ارزش گذاری مانده که آن هم در حال انجام است. باشگاه دیگر هم علائم تجاری در 3 طبقه ثبت کرده و در حال پیگیری است تا همه طبقات توسط کارشناسان دادگستری ارزیابی و در دفاتر مربوطه ثبت شود. آمادگی و پذیرش در فرابورس و تعیین دو مشاور به همین منظور از دیگر اقدامات مثبتی است که انجام گرفته و قرارداد آنها هم، ابلاغ شده است.

وی افزود: افزایش انضباط مالی از دیگر تصمیمات مهم در جریان واگذاری ها بود که در همین راستا مقرر شد با توجه به گزارش حسابرسی، کمیته حسابرسی و تعیین حسابرس داخلی تشکیل شود تا بتواند نظم و انضباط مالی هر دو باشگاه را ارتقا دهد. هفته ای دو جلسه در سطوح کارشناسی با حضور مدیران باشگاه، نمایندگان وزارت ورزش، مدیران فرابورس و دو مشاور تعیین شده در سازمان خصوصی سازی به منظور تسریع مراحل پذیرش از طریق فرابورس و پس از آن بازار دوم بورس برگزار می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ