کد خبر: ۱۴۱۶۵۴
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۹/۳۰

چند دلیل برای تغییر سبد سهام در ماه های پایانی / عبور راحت  شاخص از ۳۷۰ هزار
کارگزار بورس اعلام کرد:

چند دلیل برای تغییر سبد سهام در ماه های پایانی / عبور راحت شاخص از ۳۷۰ هزار

کارگزار بورس با اعلام چند دلیل برای تغییر سبد سهام سرمایه گذاران در ماه های پایانی سال ، پیش بینی کرد شاخص بورس به راحتی از مرز ۳۷۰ هزار تایی هم عبور کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی با اعلام اینکه عوامل متعددی از جمله پیش‌بینی لایحه بودجه، اصلاح قیمت بنزین و قانون‌مند بودن بازار سرمایه باعث رونق بورس شده و تا پایان سال جاری نیز ادامه دار خواهد بود به ایسنا گفت: تغییرات و اثرات سیاست‌های پولی و مالی ، عوامل موثری بر اقتصاد و بازار سرمایه هستند.

وی افزود: در این میان پیش  بینی بودجه ۹۹ و همزمان با آن اصلاح قیمت بنزین و به تبع آن فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی این فضا را پیش روی کارشناسان و تحلیل گران قرار می‌دهد که بار تورمی شش ماه اول سال، ممکن است با رشد بیشتر در شش ماهه دوم و سه ماهه پایانی سال ادامه داشته باشد.

این کارگزار با اشاره به فضای اقتصادی ادامه داد: تداوم کاهش فروش نفت و فرآورده‌های نفتی، عدم وصول و ورود منابع حاصل از صادرات به داخل (که باعث کاهش گردش وجوه نفت می شود ) و چشم انداز تورمی در لایحه بودجه سال ۹۹ ، باعث چنین پیش‌بینی شده است .

آقا بزرگی افزود: به دلیل علاقه برخی اشخاص حقوقی و حقیقی و شناسایی سود یا خارج کردن بخشی از منابع در برخی مقاطع شش ماه نخست سال عرضه بیش از تقاضا بود. بنابراین نمی توان این را تغییر روند پیش‌بینی کرد اما رشد شاخص و سطح عمومی قیمت ها نسبت به شش ماه اول سال سرعت کم‌تری گرفته است.

وی در مورد لایحه بودجه سال ۹۹ هم توضیح داد: تثبیت یا افزایش فشارهای ناشی از مسائل سیاسی و تحریم، دولت را مجبور کرد تا بودجه ، اتکای کمتری به نفت و فراورده های نفتی داشته باشد. به همین دلیل دولت به سمت افزایش درآمدهای مالیاتی، واگذاری دارایی‌ها و تامین مالی از طریق انتشار اوراق تغییر حرکت کرده که این تغییر، سیاست انبساطی بوده و به دلیل آنکه مشابهت زیادی به نشر یا چاپ پول و اسکناس یا استقراض از بانک مرکزی دارد، سیاستی تورم زا و مقدمه‌ای است برای تحلیل گران و کارشناسان تا سبد سهام را تغییر و دارایی‌های مالی را بیشتر کنند .

آقا بزرگی ادامه داد: این عوامل باعث می شود شاخص بورس تا انتهای سال جاری به راحتی ۳۷۰ هزار واحدی را هم تجربه کند که در این صورت میانگین بازدهی سرمایه گذاری بورس در سال جاری به بیش از ۱۰۰ درصد خواهد رسید که همسو با عوامل و متغیرهای موثر بوده و نشانه ایی از حباب هم نخواهد بود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ