کد خبر: ۱۴۱۷۲۰
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲

رکورد ۱۵ ماهه ایران خودرو شکسته شد/ کاهش قیمت تمام شده از دو طریق
مدیرعامل ایران خودرو :‌

رکورد ۱۵ ماهه ایران خودرو شکسته شد/ کاهش قیمت تمام شده از دو طریق

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام اینکه ماه گذشته رکورد تولید ۱۵ ماهه شکسته شد از کاهش قیمت تمام شده محصولات خبر داد و بر فروش دارایی های غیر مولد تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی با اعلام افزایش دو برابر سرعت تولید محصولات ایران خودرو در مقایسه با ماه‌های گذشته به صدا و سیما گفت: در آذر ماه رکورد جدیدی طی ۱۵ ماه گذشته ثبت شد و به ۴۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید. همچنین طی دو ماه آذر و آبان بیش 100 هزار خودرو تجاری سازی و اکثرا" به مردم تحویل شده است.

وی ضمن عذرخواهی بابت تاخیر ماه های گذشته در تحویل محصولات ادامه داد: با رفع همه تعهدات قبلی ، پیش‌بینی شده که زمینه تحویل به موقع فرهام شود و در این میان اتفاقات مثبتی رقم خورده و طرحی اخیرا" شروع شده که بر اساس آن دریافت کنندگان پیامک تحویل خودرو ، می توانند از ۷ صبح تا ۹ شب حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه با مراجعه به حوزه‌های تولید خودرو در تهران و استانها ، محصولات را زودتر از درب کارخانه تحویل بگیرند. در غیر این صورت خودروها در محل تعهد ، تحویل داده می شود .

این مقام مسئول افزود:‌ به غیر از خودروهایی که قبلا به صورت سی کی دی وارد می‌شد و با قطع همکاری با خارجی ها و عدم علاقه به تولید این خودروها ،  برنامه ریزی شده تا محصولات داخلی مانند سمند، دنا و خانواده پژو با کیفیت و تعداد مناسب تولید شود. در این میان پژو ۴۰۵ تا خرداد سال آینده تولید می شود و به دلیل توقف خط تولید ، هیچ برنامه ای برای پیش فروش این محصول نیست. همچنین برای محصول دنا که توانسته اعتماد مردم را جلب کند برنامه هایی برای افزایش تعداد در سال آینده مدنظر است .

مقیمی با بیان اینکه 23 قطعه داخلی سازی شده و 12 قطعه دیگر در حال آزمایش و آماده تولید انبوه است ،درباره کاهش قیمت تمام شده محصولات هم توضیح داد: سعی بر این است از دو طریق داخلی سازی و افزایش تولید ، زمینه کاهش قیمت تمام شده فراهم شود. زیرا افزایش تولید سالانه از۴۰۰ به ۶۰۰ هزار دستگاه ، سهم قابل توجهی در کاهش قیمت تمام شده دارد. 

وی افزود: این درحالی اسات که ایران خودرو هزینه‌های مالی قابل توجهی دارد که قرار است با فروش دارایی های غیر مولد ، بتوان سرمایه مورد نیاز برای خطوط تولید را فراهم کرد. همچنین باید در موضوعات مرتبط با خطوط تولید و غیر تولید هم اقداماتی انجام داد و در این حوزه برنامه‌ریزی شده تا بتوان در میان و بلند مدت به کاهش قیمت تمام شده دست یافت  .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ