کد خبر: ۱۴۱۷۲۴
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲

جدیدترین آمار انجمن جهانی از افزایش تولید فولاد ایران نسبت به جهان
طی ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۹ بررسی شد:

جدیدترین آمار انجمن جهانی از افزایش تولید فولاد ایران نسبت به جهان

جدید ترین آمار انجمن جهانی حکایت از رشد ۵.۳ درصدی تولید فولاد ایران طی ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۹ و متوسط رشد ۲.۷ درصدی کشورهای جهان دارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: رشد تولید فولاد خام (میانی) ایران همچنان دو برابر رشد جهانی است و در ۱۱ ماه سال ۲۰۱۹ به رقم ۵.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده در حالی که تولید جهانی این فلز راهبردی رشد ۲.۷ درصدی را در این مدت به ثبت رسانده است.

ایران در این مدت ۲۳.۶ میلیون تن فولاد تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه قبل( ۲۲.۴ میلیون تن) افزایش۵.۳ درصدی را نشان می دهد.تولید فولاد خام ایران در ماه نوامبر ( ۱۰ آبان تا ۹ آذر ۹۸)  با کاهش ۲.۶ درصدی نسبت به ماه مشابه گذشته روبرو شد و به ۲.۱ میلیون تن رسید.

بررسی آمار تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان نیز از ۱۱ دی سال ۹۷ تا ۹ آبان سال جاری حکایت از ثبت ۱.۶ میلیارد تنی دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲.۷ درصدی همراه شده است.

میزان تولید فولادسازان جهان در نوامبر ۲۰۱۹ با یک درصد افت نسبت به مدت مشابه گذشته به ۱۴۷.۷ میلیون تن رسید. آمار ۱۱ماهه نشان می دهد به ترتیب چین با تولید ۹۰۴.۱ میلیون تن، هند با ۱۰۱.۹ میلیون تن، ژاپن با ۹۱.۵ میلیون تن، آمریکا با ۸۰.۶ میلیون تن و کره جنوبی با ۶۶.۰۳ میلیون تن پنج کشور برتر فولادساز جهان بودند.

بنابراین گزارش، ایران اکنون در بین بیش از ۶۰ کشور جهان رتبه دهمین فولاد ساز را به خود اختصاص داده و پیش بینی شده با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ به جایگاه هفتمین فولاد ساز برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ