کد خبر: ۱۴۱۷۴۸
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲

پیش بینی هواشناسی: بارش برف و باران ۳روزه در ۱۰ استان/هشدار کولاک

پیش بینی هواشناسی: بارش برف و باران ۳روزه در ۱۰ استان/هشدار کولاک

سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران ۳روزه در ۱۰ استان نسبت به وقوع کولاک برف در این استان‌ها طی روزهای ۴شنبه تا جمعه هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از احتمال وارد شدن خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌های برخی استان‌های شمالی کشور در پی وزش باد گرم جنوبی شدید خبر داد.

بر اساس این گزارش، دوشنبه برای سواحل دریای خزر افزایش دما و در استان‌های اردبیل و گیلان وزش باد گرم جنوبی شدید پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت تا پنجشنبه ادامه دارد و ممکن است خساراتی را به تأسیسات و زیرساخت‌ها وارد کند. لذا اتخاذ تمهیدات لازم جهت استحکام سازه‌های موقتی و به حداقل رساندن خسارات به تأسیسات و ابنیه توصیه می‌شود.

همچنین با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه باران،برف و وزش باد شدید موقتی در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، نیمه غربی کردستان، نیمه غربی کرمانشاه و پنجشنبه در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان و  برای ایلام و شمال خوزستان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال ایلام و نیمه شمالی خوزستان رخ می‌دهد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی ، کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی پیش‌بینی و احتیاط در تردد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهر و پرهیز از صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ