کد خبر: ۱۴۱۷۷۴
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳

فروش دارایی های ایران خودرو و سایپا و اعتبار ۴۰۰ میلیون دلاری برای قطعه سازان
وزیر صتعت تاکید کرد:

فروش دارایی های ایران خودرو و سایپا و اعتبار ۴۰۰ میلیون دلاری برای قطعه سازان

وزیر صنعت با اعلام مقایسه وضعیت صنعت خودرو در سال گذشته و جاری بر فروش املاک و شرکت های تابعه ایران خودرو و سایپا تاکید کرد و از اعتبار ۴۰۰ میلیون دلاری داخلی‌سازی قطعات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی در جلسه امروز مجلسی و در پاسخ به پرسش امیر خجسته ‌نماینده همدان در خصوص قیمت کاذب خودروها و عدم کاهش تلاطم های بازار خودرو گفت: آبان سال گذشته و هنگام حضور در وزارت صنعت، صنعت خودرو آماده تعطیل شدن بود و طی سه ماه پاییز سال قبل ، یک سوم آمار فعلی تولید می شد .

وی افزود: همچنین ایران خودرو و سایپا با تعهد فروش بیش از یک میلیون دستگاه ، بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی فقط به قطعه سازان داشتند و ۲۴ هزار میلیارد تومان از مردم دریافت کرده بودند. با این وجود اقداماتی مانند برنامه اصلاحی منجر به تولید افزایش روزانه بیش از 4 هزار دستگاه شده و تعهدات خودروسازان به مرم کاهش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به ورود کمیسیون های اصل ۹۰ و صنایع و معادن و مرکز پژوهش‌های مجلس به وضعیت خودروسازان و آشنایی با مشکلات و اعلام راه کارهایی ادامه داد: صنعت خودرو در حالی سالیانه نیازمند سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی است که طی ۱۰ سال گذشته هیچ سرمایه گذاری اساسی در این بخش نشده است.

رحمانی افزود: بخشی از افزایش قیمت محصولات ناشی از وجود تعداد زیادی از شرکت های اقماری خودروسازان است که باید در کنار فروش املاک مازاد، شرکت های تابعه هم واگذار شوند که مجوزهای دریافت و اقدامات عملی در دست اجرا است. از سوی دیگر مشکل تأمین قطعات برطرف شده و ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار برای داخلی‌سازی قطعات در نظر گرفته شده که با تأمین قطعات دو هزار خودروی ناقص ، تعداد دستگاه های حاضر در انبار به کمتر از ۱۰ هزار دستگاه رسیده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ