کد خبر: ۱۴۱۸۱۱
۱۲:۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۴

عرضه ۱.۴ هزار میلیارد تومانی ۶۰.۷۲ درصد سهام شرکت فرابوسی
توسط سازمان خصوصی سازی اعلام شد:

عرضه ۱.۴ هزار میلیارد تومانی ۶۰.۷۲ درصد سهام شرکت فرابوسی

سازمان خصوصی سازی شرایط و موارد مهم عرضه بلوک ۶۰.۷۲ درصدی شرکت هپکو به ارزش پایه ۱.۴ هزار میلیارد تومان در فرابورس را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: به استناد قانون اجرای سیاست‌های اصل 44، مصوبه هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، بلوک  60.72 درصدی سهام شرکت هپکو با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها بصورت نقد و اقساط در فرابورس عرضه می کند.

این بلوک بصورت 15 درصد نقد و بقیه اقساط 6 ساله با فاصله هر قسط شش ماه به ارزش کل پایه 1.4 هزار میلیارد تومان روی میز فروش خواهد رفت که زمان عرضه طبق اطلاعیه فرابورس اعلام خواهد شد.

موارد مهم و قابل توجه متقاضیان در آگهی واگذاری:

1- خریدار در صورت احراز شرایط مقرر در شیوه نامه تشویق بخش خصوصی و تعاونی از مزایای این شیوه نامه به شرح زیر برخوردار خواهد بود:

الف) افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.

ب) بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب 10 درصد رشد سالانه برای خریداران بخش های خصوصی و تعاونی به مأخذ 100 برای رقم میانه دوره اقساط.

ج) سود فروش اقساطی تا میزان 3 درصد پایین‌تر از سایر خریداران برای خریداران بخش خصوصی و 6.3 درصد پایین تر برای خریداران بخش تعاونی.

2- سهام قابل واگذاری معادل 72.60 درصد شامل 59.02 درصد سهام قابل معامله و 7.1 درصد سهام در وثیقه بانک ملی است. در زمان واگذاری 59.02 درصد از طریق سامانه معاملات فرابورس به خریدار منتقل خواهد شد. لیکن قرارداد نسبت به کل سهام قابل واگذاری منعقد و خریدار متعهد به پرداخت اقساط آن طبق قرارداد خواهد بود.

پس از تسویه وام دریافتی از بانک ملی توسط شرکت و با موافقت آن بانک، انتقال سهام در وثیقه بانک(7.1 درصد) به قیمت سهام مورد معامله و با رعایت ترتیبات قانونی مربوطه صورت خواهد گرفت. در صورت عدم تسویه وام، بانک ملی در اجرای مفاد قرارداد تسهیلات مربوطه نسبت به فروش سهام در وثیقه اقدام خواهد کرد .

3- با توجه به اینکه انجام حسابرسی های ویژه مربوط به خریداران قبلی در حال انجام است، چنانچه انجام آن حسابرسی ها و یا آراء مراجع قضایی به افزایش هر نوع دارایی که در صورت های مالی زمان این عرضه منعکس نشده باشد منتج شود، خریدار مکلف است ارزش روز آن دارایی ها را با قیمت کارشناسی به سازمان بپردازد.

نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان خرید بلوک 60.72 درصدی هپکو:

1- طبق مصوبه هیات واگذاری عرضه سهام این شرکت با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها مندرج در سایت سازمان خصوصی سازی صورت خواهد گرفت. بر اساس مفاد  این دستورالعمل صلاحیت های عمومی و تخصصی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفته و صرفاً اشخاص واجد شرایط امکان رقابت در روز عرضه را خواهند داشت.

2- با توجه به عرضه این سهام از طریق شرکت فرابورس و طبق مفاد دستورالعمل مذکور، شاخص های مربوط به صلاحیت های فنی و مدیریتی متقاضیان (به عنوان بخشی از شاخص های تخصصی) توسط کارگروه بررسی صلاحیت موضوع این دستورالعمل مورد بررسی قرار گرفته و شاخص های مربوط به تمکن مالی و نیز شاخص های عمومی متقاضیان طبق مفاد ماده 2 ضوابط مربوط به شرایط متقاضیان خرید در معاملات عمده سهام و حق تقدم سهام در بورس تهران و فرابورس توسط سازمان بورس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

3- متقاضیان باید علاوه بر واریز معادل 10 درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به مبلغ 14.8 میلیارد تومان را به عنوان سپرده نقد یا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی سازی واریز و یا به آن تحویل دهند.

در صورت انصراف هر یک از متقاضیان تأیید صلاحیت شده از حضور در رقابت، سپرده نقدی واریز شده و یا ضمانت نامه بانکی ارائه شده به سازمان خصوصی سازی به نفع دولت ضبط خواهد شد. در صورت عدم واریز و یا تحویل ضمانت نامه، صلاحیت متقاضی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

4- به منظور بررسی صلاحیت فنی و مدیریتی متقاضیان باید علاوه بر ارائه درخواست خرید و مدارک لازم و نیز ارائه تضامین مربوط به حضور در رقابت طی زمان و چارچوب مقرر در ضوابط و مقررات عرضه های عمده در فرابورس، مستندات قابل ارائه مربوط به بررسی صلاحیت فنی و مدیریتی را به شرح جدول شماره 1 مندرج در آگهی تکمیلی مندرج در سایت این سازمان و حداکثر تا 6 روز کاری قبل از عرضه به سازمان خصوصی سازی تحویل دهند.

5- سپرده متقاضیان رد صلاحیت شده پس از اعلام نتیجه، قابل استرداد خواهد بود.

6- چنانچه در هر مرحله از فرایند واگذاری و تا زمان ابلاغ قرارداد واگذاری مواردی دایر بر عدم احراز صلاحیت متقاضی کشف شود، سازمان می تواند نسبت به لغو واگذاری به این خریدار اقدام کند.

7- برنامه یا طرح توجیهی ارائه شده از سوی متقاضیان جزو لاینفک قرارداد واگذاری بوده و به عنوان تعهدات قراردادی خریدار منظور و توسط سازمان خصوصی سازی مورد نظارت قرار می گیرد.

8- متقاضی خرید متعهد می شود در انتصاب مدیران شرکت واگذار شده شاخصز های صلاحیت عمومی موضوع دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها را به شرح جدول شماره 2 مندرج در آگهی تکمیلی مندرج در سایت این سازمان رعایت نماید. این موضوع در قرارداد واگذاری درج خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ