کد خبر: ۱۴۱۸۱۸
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۴

ویژگی های
توسط مدیرعامل بورس کالا:

ویژگی های "خزانه سکه بانک ملت" اعلام شد / ابزار تامین مالی جدید و ترکیبی

مدیرعامل بورس کالا با معرفی ویژگی ها و مزایای "خزانه سکه بانک ملت" و راه اندازی سوپر مارکت مالی این بانک بورسی از بکاری ابزار تامین مالی ترکیبی میان بانک و بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیش از ظهر امروز ، "خزانه سکه بانک ملت" با حضور مدیران عامل بانک ملت و بورس کالا ، رونمایی و مسئولان این دو مجموعه ضمن تشریح جزییات معاملات گواهی سپرده سکه طلا از راه اندازی ابزارهای تامین مالی ترکیبی میان نظام بانکی و بازار سرمایه برای بهره مندی صنایع در آینده ای نزدیک خبر دادند.   

توضیحات مدیرعامل بورس کالا

حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالا در این باره توضیح داد: بانک ملت از ابتدای راه اندازی بورس کالا همراه فعالیت های این بورس بوده و همواره به مشتریان ،خدمات متنوعی را ارائه داده که امید است این همکاری توسعه یابد. خزانه بانک ملت برای معاملات گواهی سپرده سکه تمام بهار آزادی ، چهارمین خزانه سکه طلای پذیرفته شده در بورس کالا با ظرفیت ۱۵۰ هزار سکه است که قابل افزایش بوده و تامین سرمایه بانک ملت نیز بازارگردانی نماد سکه (۰۰۱۱پ ۰۲) را انجام می دهد.

وی ادامه داد: مزایای سرمایه گذاری در گواهی سپرده سکه ، بیشتر از ورود مردم به بازار فیزیکی سکه بوده و اوراق گواهی سپرده سکه طلا حکم سکه طلا فیزیکی دارد و سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند این گواهی را آنلاین و لحظه ای در بورس کالا خرید و فروش کنند و نیازی به حمل دارایی و پذیرش ریسک های ناخواسته مانند سرقت، تقلبی بودن، گم شدن و... را ندارند.

برنامه بانک ملت برای سوپر مارکت مالی

این مقام مسئول افزود: در برنامه های بانک ملت ، طراحی سوپر مارکت مالی دیده شده است. زیرا تعداد ذینفعان این بانک روزانه درحال افزایش بوده و طبیعی است بخشی از آنها طلا را به عنوان ذخیره منابع مالی انتخاب می کنند. اما این افراد عموما  دارایی ها را در خانه و یا صندوق امانات بانک نگهداری می کنند و ناخواسته این دارایی ها از چرخه اقتصاد خارج می شود. بنابراین گواهی سپرده سکه طلا ، گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاران است.

سلطانی نژاد ادامه داد: با افتتاح خزانه سکه بانک ملت، قابلیت معامله سکه با امنیت زیاد و آنلاین برای مشتریان این بانک فراهم شده و بزودی امکان استفاده از گواهی سپرده سکه طلا به عنوان وثیقه نیز برای مشتریان بانک ملت فراهم می شود.

توسعه معاملات گواهی سپرده کالایی و ابزار تامین مالی ترکیبی میان بانک و بازار سرمایه

وی از جمله اقدامات توسعه ایی معاملات گواهی سپرده کالایی را تعمیم انبار یا خزانه به سایر دارایی ها از جمله شمش و طلای آب شده معرفی کرد که هنوز در کشور رخ نداده ولی در سایر کشورها امری مرسوم و متداول بوده و در صورت عملی شدن آن ، بانک ملت قادر به ارایه خدمات جدید به مشتریان بزرگ خواهند شد .

مدیرعامل بورس کالا با اشاره به مذاکراتی با بانک ملت برای توسعه تامین مالی صنایع ، ادامه داد: ابزارهای مالی ترکیبی مانند "اوراق دین" میان بانک و بازار سرمایه طراحی خواهد شد و دستورالعمل آن در سازمان بورس در حال نهایی شدن بوده و می تواند به تامین مالی صنایع کمک ویژه ای کند.

سلطانی نژاد افزود: راه نخست تامین مالی ، استفاده از منابع مالی بانک ها است اما راه جذاب تر آن است که منابع مالی بانک به عنوان اهرمی برای تامین مالی چند برابری از بازار سرمایه عمل کند که در این زمینه اوراق دین مانند اوراق رهنی خاصیت اهرمی دارد و می تواند به تامین مالی صنایع کمک کند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه اعتبار سنجی مشتریان و خریداران کالا از بورس کالا از دو سال گذشته طرحی با بانک آغاز شده تا برای تامین مالی خریداران کالاها از داده های بورس کالا استفاده شود. همچینن نظام رتبه بندی هم در بورس کالا آغاز شده تا بزودی در جهت رونق تولید و تامین مالی صنایع خریدار از بورس کالا اقدام شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ