کد خبر: ۱۴۱۸۴۶
۰:۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۷

پیش بینی رفتار محتاطانه و تعدیل قیمت گروه های جامانده + وضعیت ۱۴ گروه
از سوی یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی رفتار محتاطانه و تعدیل قیمت گروه های جامانده + وضعیت ۱۴ گروه

یک کارگزاری با اعلام احتمال تعدیل قیمت گروه ها و نمادهای جامانده و آینده شاخص ، وضعیت ۱۴ گروه بزرگ و متوسط را پیش ببنی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دومین هفته کاری زمستان 98 در حالی با شاخص 361 هزار و 88 واحدی شروع می شود که کارگزاری آبان درباره شرایط روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار هفته گذشته را با رشد در دو روز ابتدایی آغاز کرد و در میانه هفته ، رفتار هیجانی پس از رشدهای متوالی به منظور شناسایی سود رخ داد و مجددا تعادل به بازار بازگشت و در روز پایانی هفته هم با اصلاح نسبی قیمت به خصوص در نمادهای بزرگ همراه شد.

 در بازارهای جهانی، تعطیلات پایان سال نوسان اندک را به دنبال داشت و رشد آرام نفت و طلا و دیگر فلزات، فضای مطلوبی را برای بازار سهام داخل به همراه داشته است. نفت برنت مجددا به نزدیکی 70 دلاری شدن رسیده و مس بالاتر از 6200 دلار در هر تن معامله می شود و رشد قیمت محصولات فلزی و فراورده های نفتی، می تواند از قیمت ها در بازار سهام داخل حمایت کند.

از طرف دیگر بازار ارز با آرامش روند قیمت ها مواجه شده و با عبور از پایان سال میلادی، اندکی از تقاضا کاسته خواهد شد و احتمالا روند بازار نیز شاهد ثبات بیشتری خواهد بود، هر چند در صورت عدم تغییر در وضعیت سیاسی- اقتصادی، رشد آرام این متغیر تاثیرگذار در میان مدت همچنان محتمل خواهد بود.

در بازار سهام هم گزارش های ماهانه نمادهای بزرگ تا حدی ترمز رشد قیمت ها را کشید تا خریداران به منظور رشد بیشتر قیمت ها محتاط تر عمل کنند . به هر حال انعکاس رشد قیمت های جهانی محصولات گروه های کالایی و البته رشد نرخ ارز با فاصله زمانی در آمار فروش شرکت ها اتفاق می افتد و باید توجه داشت همچنان قیمت ها در نمادهای بزرگ با توجه به چشم انداز بازارهای جهانی و البته نرخ ارز ارزنده خواهد بود.

در گروه فرآورده های نفتی که اخیرا آخرین گروه در حرکات گروه های شاخص ساز بوده، رشد قیمت نفت و فرآورده ها می تواند تزریق نقدینگی را به دنبال داشته باشد و وضعیت نموداری مطلوب این گروه به خصوص در پالایشی ها می تواند به کمک شاخص جهت عبور از محدوده مقاومتی فعلی بیاید.

خودرویی ها که روز پایانی هفته گذشته را با رشد در اکثر نمادها پشت سر گذاشتند، همچنان می توانند مورد توجه باشند و احتمالا ادامه روند در نمادهای کمتر رشد کرده گروه مانند "خزامیا، خپارس و خساپا" با قوی تر باشد و همچنان قطعه سازها نیز می توانند مورد توجه باشند. هرچند قیمت برخی نمادهای این دسته از شرکت ها به محدوده های پرریسک رسیده است.

در بانکی ها نیز انتظار روند مثبت آرام وجود خواهد داشت و گزارش های این نمادها نیز حاکی از بهبود وضعیت شرکت های بزرگ و فاصله گرفتن با شرایط نه چندان مطلوب اخیر دارد.

در دیگر گروه ها هم بیمه ای ها می توانند در تک نمادهایی همچون "البرز، ودی، دانا، آسیا و ومعلم" مورد توجه باشند. در گروه محصولات غذایی و دارویی نیز همچنان نقدینگی به سمت تک نمادها تمایل دارد و در انبوه سازها و سیمانی ها و کاشی سازها نیز وضعیت مشابهی حاکم است.

در گروه حمل و نقل، زراعت، قند و شکر، لیزینگ، لاستیک و پلاستیک و دیگر گروه های کوچکتر بازار نیز برخی از تک نمادها می توانند مورد توجه باشند. نکته حایز اهمیت این گروه ها ، ظاهر شدن نشانه های خستگی و بعضا واگرایی منفی در نمودار برخی از نمادها است که لزوم رعایت اصول حرفه ای سرمایه گذاری و توجه به تطابق قیمت و وضعیت بنیادی و آمارهای رسمی شرکت ها را بیش از پیش گوشزد می کند.

در نمادهای بازار پایه نیز که اخیرا رالی صعودی مناسبی رخ داده و ریسک سرمایه گذاری در بسیاری از نمادها بالا خواهد بود و قبل از سرمایه گذاری نیاز به رصد دقیق وضعیت کسب و کار شرکت های حاضر در این بازار و قیمت تابلو سهام آنها است .

 به صورت کلی شاخص کل با رسیدن به محدوده 360 هزار واحدی همچنان با این محدوده درگیر است و باید دید توانایی عبور از این محدوده را خواهد داشت و یا به منظور رشد بیشتر نیاز به اصلاح زمانی  و قیمتی بیشتری خواهد بود.

در سطوح فعلی متغیرهای بنیادی به نظر می رسد بازار با چرخش نقدینگی در میان گروه های شاخص ساز ، سعی در تعدیل قیمت گروه ها و نمادهای جامانده داشته باشد و پس از آن نیاز به محرک های بیشتری از جمله ادامه رشد بازارهای جهانی خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ