کد خبر: ۱۴۱۸۵۶
۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۷

توضیح معاون وزیر اقتصاد درباره اظهار و مالیات درآمدهای سود بانکی و سهام

توضیح معاون وزیر اقتصاد درباره اظهار و مالیات درآمدهای سود بانکی و سهام

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد: با تکمیل مالیات بر مجموع درآمد تمام درآمد‌ها حتی درآمدهای ناشی از سود سپرده و سهام باید اظهار شود اما این اظهار لزوما به معنی تعلق مالیات نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدعلی دهقان‌ دهنوی علاوه بر بیان آخرین وضعیت لایحه مالیات بر مجموع درآمد، جزئیاتی از نحوه اعلام و وصول مالیات‌ها در قالب این شکل از مالیات‌ ستانی را توضیح داد و به فارس گفت : بررسی این لایحه حداقل تا هفته آینده و حداکثر تا ۲۰ دی ماه در وزارت اقتصاد به پایان می رسد.

وی در رابطه با معافیت‌های مالیاتی هم توضیح داد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد برخی معافیت‌های مالیاتی به هدف اصابت نکرده و آن‌طور که انتظار می‌رفت منجر به سرمایه‌گذاری، رشد اقتصادی و تحرک و رونق تولید نشده است . دولت در لایحه جدید به‌دنبال هدف‌دار و محدود کردن معافیت‌ها است و نباید به لحاظ زمانی معافیت‌ها ابدی باشد، بلکه مدت‌دار خواهد بود.

این مقام مسئول یکی از اهداف لایحه را بهبود نظام توزیع درآمد برشمرد که برخی گروه‌ها مانند حقوق‌بگیران بخش عمومی و خصوصی که درآمد بالایی ندارند قبل از دریافت حقوق، مالیات آن کسر می‌شود.  در حالی که برخی مشاغل درآمد بالایی دارند اما مالیات پرداخت نمی‌کنند.

دهقان افزود: بنابراین هدف این است که از طبقات با درآمد بالاتر مالیات بیشتر اخذ شود و برای طبقات پایین‌تر مالیات با نرخ کمتر همراه با معافیت قابل‌توجه در نظر گرفته شود که ابزاری برای تحقق عدالت است. درآمدهای به‌دست آمده از محل‌های متعدد یک فرد شامل حقوق، املاک، سرمایه و سایر فعالیت‌ها، مشمول مالیات مجموع درآمد می‌شود که درحال‌حاضر این گونه نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ