کد خبر: ۱۴۲۰۲۴
۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱

دو موضع ترامپ درباره حمله به سفارت آمریکا و نقش ایران / درخواست سنا و کنگره

دو موضع ترامپ درباره حمله به سفارت آمریکا و نقش ایران / درخواست سنا و کنگره

ترامپ در دو موضع گیری جداگانه منفی و مثبت به حمله دیروز عراقی ها به سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد و بعد از مسئول دانستن تهران اعلام کرد: خواهان جنگ با ایران نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ترامپ در دو موضع گیری جداگانه منفی و مثبت به حمله دیروز عراقی ها به سفارت آمریکا در بغداد  واکنش نشان داد و بعد از مسئول دانستن تهران اعلام کرد: خواهان جنگ با ایران نیست.

براساس این گزارش، وی در توییت اول اعلام کرد: تهران مسئول ترتیب دادن حمله به سفارت آمریکا در عراق است . ایران یک پیمان‌کار آمریکایی را کشت و بسیاری دیگر را مجروح کرد که با پاسخ قدرتمندانه روبرو شد و همیشه این کار را خواهیم کرد و از عراق انتظار داریم با استفاده از نیروها از سفارت حفاظت کند و بنابراین مطلع باشد!

ترامپ در توییت بعدی اعلام کرد: دنبال جنگ با ایران نیستم و صلح را دوست دارم. ایران باید بیش از هر کشور دیگری خواهان صلح باشد.

سفارت آمریکا در عراق امن بوده و چند ساعتی است که در این وضعیت قرار دارد . بسیاری از جنگاوران بزرگ ما، همراه با مهلک‌ترین تجهیزات نظامی موجود در دنیا، فوراً به آنجا فرستاده شدند. از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق بابت پاسخ سریع به ناآرامی‌ها تشکر می‌کنم.

براساس این گزارش، در این میان مجلس سنا آمریکا ، ترامپ را برای توضیح درباره حوادث عراق به کنگره فرا خواند تا درباره ناکارآمدی در حفظ امنیت سفارت آمریکا در بغداد پاسخ دهد . از سوی دیگر برخی نمایندگان کنگره هم با هدف پاسخ دادن به حمله شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به سفارت ،خواهان هدف قرار دادن مواضعی در ایران شدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ