کد خبر: ۱۴۲۰۹۸
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴

اعلام رویدادهای مهم سه شرکت منجر به توقف نماد و صف فروش شد

اعلام رویدادهای مهم سه شرکت منجر به توقف نماد و صف فروش شد

شرکت حاضر در بازار پایه و دو سهم بورسی درباره فسخ قرارداد مهم، بهره برداری از پروژه جدید و اطلاعات برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توضیح دادند و با توقف نماد و صف فروش روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سه شرکت تولیدی شهید قندی، پتروشیمی تخت جمشید و پارس سرام درباره فسخ قرارداد مهم، بهره برداری از طرح ها و پروژه های جدید و اطلاعات برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توضیح دادند که "کسرام با توقف نماد و "بکام، شجم" با افت 5 درصدی قیمت و صف فروش روبرو شدند.

براین اساس، کارخانجات تولیدی شهید قندی در مورد اقاله قرارداد معامله ۵۱ درصد سهام شرکت برق آفتابی هدایت نور یزد (شرکت زیرمجموعه) از شرکت تولید و توسعه پویا انرژی سبز خاورمیانه اعلام کرد: در سال ۹۷ تعداد ۶۴ میلیون و ۹۹۹ هزار سهم شرکت برق آفتابی هدایت نور یزد به ازای دریافت ۱.۲ میلیارد تومان به شرکت تولید و توسعه پویا واگذار شده است و از این بابت ۲.۱ میلیارد تومان زیان شناسایی شد.

لیکن به منظور کنترل موثر تر و استفاده از ظرفیت های شرکت برق آفتابی مقرر شد سهام فوق مجدد طبق مصوبه ۱۱ شهریور ماه هیات مدیره و قرارداد ۲۹ آبان ماه به همان مبلغ قبلی به شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی اقاله شود.

همچنین پتروشیمی تخت جمشید از بهره برداری پروژه جدید واحد ۵۵ هزار تنی PBR که یک دی ماه سال ۹۵ آغاز به کار کرده بود در ۱۴ دی سال جاری با بهای تمام شده ۲۷۰ میلیارد تومان خبر داد.

ظرفیت تولید واحد پلی بوتادین رابر این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه، قبل از بهره برداری ۲۰ هزار تن بوده که با راه اندازی واحد ۵۵ هزار تنی، ظرفیت کل آن به ۷۵ هزار تن و ظرفیت تولید کلیه محصولات شامل SBR، PBR و STP به ۱۱۰ هزار تن خواهد رسید و برنامه ریزی فروش محصولات واحد جدید برای صادرات است.

در این میان، عبدالله اکبری راد مدیر عامل "کسرام" درخصوص ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی به دلیل تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام اعلام کرد: با توجه به طرح سوال از جانب سهامداران و سرمایه‌گذاران، شرکت جهت پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات مطرح شده نیازمند مهلت به مدت ۴ روز کاری است. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب طبق ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ