کد خبر: ۱۴۲۱۱۲
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴

نتیجه مجمع

نتیجه مجمع "بترانس" و نکات مالی + ۳ افزایش سرمایه در زیرمجموعه ها

در جریان مجمع عادی بطور فوق العاده ایران ترانسفو و انتخاب هیات مدیره ، صورت های مالی ۶ ماهه ، برنامه های توسعه ایی و چند افزایش سرمایه در زیرمجموعه ها اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده ایران ترانسفو و در حضور ۷۵ درصد سهامداران، ۵ شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، امین توان آفرین ساز ، گسترش آتیه آرمان، آرتا معدن ساوالان و خدمات مدیریت سرمایه مدار به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انتخاب شدند .

در این مجمع سعید خدامرادی رئیس مجمع (که اخیرا" جایگزین صادق الحسینی در سمت مدیرعاملی توسعه صنایع بهشهر شده) در پاسخ به سوال یکی از سهامداران در مورد وضعیت نقدینگی "بترانس" گفت : وضعیت نقدینگی شرکت مطلوب است و وصول مطالبات به صورت نقد بوده و به صورت دریافت اخزا نیست .

حسین زاده ناظر مجمع هم در حالی از تولید محصولات جدید شرکت با حاشیه سود مناسب خبر داد که طبق برنامه اعلامی، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با عرضه ۳۴ درصد سهام ایران ترانسفو ، آماده خروج احتمالی از ترکیب سهامداری است. به این ترتیب، "وبانک" ۴٢ دی اقدام به عرضه ۳۴درصد از سهام "بترانس " به قیمت پایه هرسهم ۱۴۱۵۸ریال می کند .

نکات مالی در گزارش ۶ ماهه

ایران ترانسفو از منظر تلفیق دارای ١٥ شرکت فرعی و یک شرکت وابسته بوده و بابت تامین نقدینگی ، دو اقدام وصول مطالبات بصورت ارز یوان چین معادل ٢٠ میلیون دلار نزد بانک توسعه صادرات با موافقت بانک مرکزی و شرکت توانیر صرفاً به منظور تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز و اخذ موافقت وصول مطالبات ارزی بصورت یوان معادل ٢٢ میلیون یورو از شرکت مپنا ( که بخشی از آن برای تامین مواداولیه و قطعات استفاده شده و مابقی نیز در حال استفاده است ) انجام داده است .

اقدامات مهم فروش و توسعه صادرات : فروش ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت ، حضور در مناقصات برق ، نفت، گاز و پتروشیمی، تعامل با شرکت های برق منطقه ای جهت کاهش دوره وصول مطالبات ، پیگیری خاتمه قراردادهای سنواتی و مختومه کردن حساب های باز باقی مانده با شرکتهای برق منطقه ای ، پیگیری تعدیل قراردادهای فروش سنوات گذشته که موافقت اخذ مبلغ حدوداً ٥٨ میلیارد تومان دریافت شده ، بازاریابی محصولات در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ، تعامل با پیمانکاران کلیدی صنعت برق و حفظ سهم بازار و کاهش زمان تحویل محصول .

موجودی نقد در پایان شهریور ۳۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره قبل ٣٦ درصد افزایش داشته و ناشی از ورود نقدینگی است.

کاهش ٤٣ درصدی سرمایه گذاری کوتاه مدت نسبت به دوره قبل عمدتاً ناشی از آزاد سازی سپرده نزد بانک آینده است .

دریافتنی های تجاری و غیر تجاری ٢٢ درصد افزایش یافته و عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش است. با این حال شرکت با تدابیر لازم در شرایط فعلی که شدیداً از نظر نقدینگی مشکل وجود دارد ازافزایش بی رویه مطالبات جلوگیری کرده است.

موجودی مواد و کالا نسبت به دوره مالی قبل ٣٢ درصد افزایش داشته  که این موضوع عمدتاً ناشی از افزایش نرخ خرید مواد اولیه بوده است.

افزایش ٣٣٨ درصدی پیش پرداخت عمدتاً مربوط به خرید مواد اولیه وارداتی که ناشی از افزایش نرخ است که در شرایط فعلی تامین مواد اولیه برای شرکت جزء موارد استراتژیک بوده و تضمین تداوم فعالیت شرکت خواهد بود. عمده مبلغ موجود در این سرفصل بمنظور تامین نقدینگی بابت حواله های ارزی در حساب ارزی شرکت نزد بانک جهت تکمیل فرآیند خرید خارجی نگهداری می شود که تا پایان سال عمده آن استفاده خواهد شد.

سرمایه گذاری بلندمدت :

٦٥.٤ میلیارد تومان بایت سرمایه گذاری در شرکت های فرعی و شامل ایران ترانسفو ری ، ترانسفورماتور توزیع زنگان ، ترانسفورماتور سازی کوشکن و عایق های الکتریکی پارس با قیمت تمام شده به ترتیب ۱۸.۵ ، ۲۰ ، ۷.۶ و ۱۳.۲ میلیارد تومانی .

٦٧.٤ میلیارد تومان به عنوان گواهی سپرده نزد بانکها برای پشتوانه تسهیلات دریافتی که درحال حاضر نرخ متوسط سود دریافتی از این سپرده ها به میزان ١٥ درصد است .

٣٧.٥ میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت دریافتی بابت مطالبات .

سه افزایش سرمایه در زیر مجموعه ها :

ایران ترانسفو ری از محل تجدید ارزیابی زمین ٤٠٠ درصد افزایش سرمایه ( از  ٣٠ به ١٥٠ میلیارد تومان )، عایق های الکتریکی پارس از ٢٨ درصد از سود انباشته ( از ٢٠ به ٢٥.٦ میلیارد تومان ) ، ترانسفورماتور سازی کوشکن ١٠٠ درصد از سود انباشته ( از ٤٨ به ٩٦ میلیارد تومان )

بهای تمام شده تولید :

تولید شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ١٢ درصد کاهش داشته که ناشی از ویژگی های محصولات جدید تولید شده است که از نظر فنی زمانبری بیشتری در تولید نسبت به محصولات قبلی دارند.

نرخ هر مگاولت آمپر MVA معادل ٣١ درصد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ٧٥ درصد رشد داشته و ناشی از افزایش نرخ خرید مواد اولیه و هزینه های مرتبط همانند حقوق و دستمزد است . پیش بینی می شود در صورت تثبیت شرایط فعلی این افزایش برای سال جاری بین ٢٠ تا ٢٥ درصد باشد.

برنامه هایی برای توسعه بازار  :

توسعه بازار در صنایع مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان و فولاد و مس و ... ، ارائه خدمات نصب و راه اندازی رایگان ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت و بمنظور حفظ مشتریان موجود و توسعه بازارهای جدید ، تمرکز ویژه بر بازارهای صادراتی جدید و افزایش سهم در بازارهای صادراتی موجود، انعقاد قرارداد ١٥،٠٠٠ مگاولت آمپر که بیش از ٩٠ درصد آن محقق شده والباقی در مراحل پایانی عقد قرارداد هستند .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ