کد خبر: ۱۴۲۱۴۰
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵

سهام شرکتهای دولتی بزودی در بازارپایه عرضه اولیه می شود + دو روش دیگر فروش
وزیر اقتصاد:

سهام شرکتهای دولتی بزودی در بازارپایه عرضه اولیه می شود + دو روش دیگر فروش

وزیر اقتصاد با اعلام توضیح درباره فروش بدون تشریفات ۴۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولتی گفت: بزودی سهام شرکت های غیربورسی وابسته به دولت در بازار پایه عرضه اولیه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند درباره بند 3 تبصره 12 لایحه بودجه و فروش 40 هزار میلیارد تومان از اموال دولتی بدون تشریفات قانونی به تسنیم گفت: این پیشنهاد با این هدف در لایحه بودجه گنجانده شده تا 50 هزار میلیارد تومان فروش اموال مقرر در مصوبه سران قوا محقق و تسهیل شود.

وی ادامه داد: برای تحقق این عدد نیاز به برخی اختیارات است اما رویکرد اصلی وزارت اقتصاد این است که بر این مجوز تأکید نکرده و به آن اصالت ندهد. بنابراین از این مجوز فقط در موارد خاص استفاده خواهد شد. به‌ عنوان مثال تمام تشریفات مربوط به واگذاری اموال و شرکت های دولتی در بورس در کمال شفافیت انجام خواهد شد .

این مقام مسئول افزود: بزودی سهام شرکت های غیربورسی وابسته به دولت در بازار پایه عرضه اولیه خواهند شد. از سوی دیگر استفاده از روش واگذاری مدیریت و واگذاری به تعاونیهای فراگیر شهرستانی نیز مدنظر وزارت اقتصاد برای خصوصی‌سازی بنگاه ها و شرکتهای دولتی است.

دژپسند با اعلام اینکه شرکت های زیان‌ده دولتی واگذار نخواهند شد درباره گمانه‌زنی‌ها مربوط به کسری بودجه از محل واگذاری 40 هزار میلیارد تومان اموال دولتی هم توضیح داد : در صورت تصویب مجوز و تبصره مورد درخواست وزارت اقتصاد در لایحه بودجه توسط کمیسیون تلفیق مجلس از این محل کسری بودجه‌ ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ