کد خبر: ۱۴۲۱۴۹
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵

صادرات سنگ آهن ۴۶ درصد بیشتر شد / احتمال کاهش تا پایان سال
طی هشت ماه گذشته :

صادرات سنگ آهن ۴۶ درصد بیشتر شد / احتمال کاهش تا پایان سال

هر چند حجم صادرات هشت ماهه سنگ آهن ۴۶ درصد بیشتر شده اما انتظار می ورد با ادامه اجرای دریافت عوارض ، حجم صادرات این محصول تاپایان سال کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق آمار گمرک ، حجم صادرات هشت ماهه سنگ آهن با افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۰ میلیون و ۶۰۹ هزار تن و به ارزش ۶۹۸ میلیون دلاری رسید که ۳۸.۵ درصد از این ارزش مربوط به کنسانتره سنگ آهن است.

در این میان عوارض ۲۵ درصدی صادرات انواع سنگ آهن که مهر ابلاغ شد منجر به کاهش حجم صادرات از ۱.۸ میلیون تن مرداد به ۳۱۱ هزار تن آبان شد.

براساس این گزارش، جزییات صادارت سنگ آهن هم نشان می دهد هر چند سنگ آهن دانه بندی با کاهش ۲۱ درصدی به بیش از چهار میلیون و ۷۹۱ هزار تن رسیده اما از لحاظ ارزش با رشد ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۲۲۲ میلیون دلار بالغ شده است.

حجم و ارزش صادرات کنسانتره سنگ آهن نیز با افزایش ۲۹ و ۳۹ درصدی به بیش از سه میلیون و ۴۳۰ هزار تن و به ارزش ۲۶۸  میلیون دلاری رسید .

در این میان بالغ بر دو میلیون و ۳۸۷ هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش ۲۰۷ میلیون دلار  صادر شد که نشان از رشد ۶۳ و ۸۹ درصدی حجم و ارزش دارد اما صادرات گندله در آبان ماه متوقف شده و تنها ۲۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن صادر شده است .

انتظار می رود با ادامه اجرای دریافت عوارض، حجم صادرات سنگ آهن تاپایان سال در مقایسه با سال قبل کاهش یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ