کد خبر: ۱۴۲۱۹۰
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷

نابودی پالایشگاه‌های ایران توسط آمریکا لاف زنی است و به این راحتی نیست
معاون اسبق وزیر نفت:

نابودی پالایشگاه‌های ایران توسط آمریکا لاف زنی است و به این راحتی نیست

معاون اسبق وزیر نفت، ادعای برخی سناتورهای آمریکا مبنی بر نابودی پالایشگاه‌های ایران را لاف زنی خواند و گفت: در جنگ تحمیلی هم با وجود امکانات بسیار بسیار محدود حتی یک روز هم تولیدات نفتی ها متوقف نشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا ضیغمی در پاسخ به ادعاهای سناتورهای آمریکایی مبنی بر نابود کردن پالایشگاه‌های ایران به فارس گفت: در زمان جنگ تحمیلی نیز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و کشورهای منطقه مثل عربستان از صدام حمایت می‌کردند و انواع امکانات جنگی را در اختیار وی می‌گذاشتند تا پالایشگاه‌ها و تجهیزات ایران را مورد حمله قرار دهند اما در آن زمان نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی ادامه داد: البته نیروهای صدام با حمایت کامل آمریکایی‌‎ها برخی مناطق نفتی را بمباران کردند ولی نتیجه‌ای نگرفتند و پالایشگاه‌ها در مدار بودند. حالا هم ترامپ و برخی سناتورهای آمریکایی ادعا کرده‌اند پالایشگاه‌ها را نابود می‌کنند که اولا باید گفت غلط می‌کنید. ثانیا این حرف‌ها ، شعار توخالی است تا بتوانند بر عزم و اراده برای انتقام خون شهید قاسم سلیمانی خلل وارد کنند.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی پالایش و پخش افزود:‌ در جنگ تحمیلی امکانات صنعت نفت بسیار بسیار محدود بود و علیرغم محدودیت امکانات، حتی یک روز هم تولید و صادرات نفت و تولید فرآورده متوقف نشد. در حالی‌ که به دفعات پالایشگاه‌ها توسط هواپیماهای مدرن آمریکایی مورد حمله قرار گرفت اما نتوانستند در کار خلل جدی وارد کنند. بنابراین این ادعاها همه توخالی و لاف‌زنی است.

ضیغمی ادامه داد: اگر به فرض هم حملاتی به پالایشگاه‌ها انجام دادند، کارکنان و مهندسین صنعت نفت به طور کامل آمادگی دارند تا با روحیه جهادی وارد عمل شده و خسارات را در اسرع وقت ترمیم کنند. مطمئن باشید نیروهای مومن و انقلابی صنعت نفت اجازه نخواهند داد در تولید نفت و فرآورده‌های نفتی خلالی وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس ، توان کنونی ساخت داخلی تجهیزات صنعت نفت نبود ولی با امکانات محدود بازسازی ها انجام می‌ شد. به برخی از مناطق بیش از 40 بار حمله نظامی شد و تجهیزات بمباران شدند اما در کمتر از 48 ساعت بازسازی‌ها انجام می‌شد و مراکز آماده فعالیت می‌شدند.

ضیغمی تاکید کرد: در آن زمان تمامی پیش‌بینی‌ها را انجام داده بودیم و در صورتی که تجهیزاتی آسیب می‌دید، فوری تجهیزات جدید جایگزین می‌شد. فکر نکنید از بین بردن یک پالایشگاه به این راحتی است. اگر به این راحتی بود در زمان جنگ این کار را می‌کردند که نتوانستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ