کد خبر: ۱۴۲۱۹۱
۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷

سه راهکار رفع مشکلات ایران خودرو و ساپیا/ سود ۲۰ تا ۲۰۰ میلیونی فروش فوری
رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان اعلام کرد:

سه راهکار رفع مشکلات ایران خودرو و ساپیا/ سود ۲۰ تا ۲۰۰ میلیونی فروش فوری

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان با اعلام سه راهکار رفع مشکلات ایران خودرو و ساپیا گفت: قیمت‌گذاری غلط منجر به زیاندهی صنعت خودرو شده اما سود ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی نصیب ثبت نام کنندگان فروش فوری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی‌منش با اعلام اینکه عمده مشکلات خودروسازان ناشی از قیمت‌گذاری غلط محصولات است که سبب شده تا خودروها با ضرر و زیان تولید شوند به ایرنا گفت: در سال‌های گذشته هر کس توانسته بود خودرویی ثبت‌نام کند بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سود برد و این موضوع از اساس اشتباه است. 

وی ادامه داد:‌ اشتباه‌تر این است که این موضوع نه یک معامله، بلکه قمار است. زیرا بر پایه برد - برد نیست و همواره خودروسازی مانند ایران خودرو و سایپا زیان می‌ هند. بهترین راه برای راضی نگه داشتن خریدار و فروشنده، تعیین قیمت در حاشیه بازار و سپس اصلاح آن است. اقدامی که دهه ۷۰ مشابه آن را انجام داده و نتیجه هم گرفتیم. 

این مقام صنفی افزود:‌ هرچند سال گذشته تعیین قیمت خودرو با روش ۵ درصد زیر قیمت بازار از سوی وزیر صنعت نیز مورد تاکید قرار گرفت اما در عمل اجرای نشد. هنوز هم دیر نشده و می‌توان با این شیوه به واقعی شدن قیمت‌ها کمک کرد و اگر ۲۰ تا ۳۰ درصد فروش فوری خودروسازان با قیمت‌های حاشیه بازار انجام شود به‌تدریج به واقعی شدن و کاهش قیمت‌ها منجر می‌شود.

نجفی منش با بیان اینکه وزارت صنعت از ترس اجتماع معترضان از شجاعت لازم برای اجرای این کار برخوردار نبود ، ادامه داد:برای رفع مشکلات خودروسازان سه راهکار فروش اموال مازاد، فروش شرکت‌های غیر ضرور و ارزیابی و به‌روز کردن دارایی‌ها پیشنهاد شده و پیش‌بینی می‌شود با انجام این اقدامات ، بخشی از مشکلات‌شان کاهش یابد. 

وی درباره امکان تولید محصولات با موتور یورو ۵ هم توضیح داد: این توانایی نزد خودروسازان و قطعه‌سازان وجود دارد اما بدون ارتقای استاندارد آلایندگی سوخت عقیم می‌ماند. موضوع اصلی، عقب ماندن وزارت نفت از  استاندارد سوخت‌های تولیدی است و بدون ارتقای استاندارد بنزین و گازوئیل به یورو ۵، حتی تولید موتورهای یورو ۵ عقیم می‌ماند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ