کد خبر: ۱۴۲۲۰۰
۱۰:۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷

مجلس طرح سه فوریتی تروریستی بودن پنتاگون را تصویب کرد

مجلس طرح سه فوریتی تروریستی بودن پنتاگون را تصویب کرد

با تصویب طرح سه فوریتی مجلس مبنی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا ، پنتاگون هم سازمان تروریستی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  در جلسه امروز مجلس ، طرح 3 فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا با امضا 206 نماینده تصویب شد.

عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان هم گفت: این طرح اولین طرح سه فوریتی در طول دوران مجلس و پس از انقلاب اسلامی است که به تائید شورای نگهبان هم رسید.

مقدمه(دلایل توجیهی)

با توجه به اقدام نابخردانه و شرم‌آور آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی و نیاز به اقدام سخت و سریع دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا ضرورت اصلاح این قانون به شرح زیر می باشد لذا طرح ذیل با قید سه‌فوریت تقدیم می‌شود.

عنوان طرح : اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا

ماده 1- در ماده یک قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب سوم اردیبهشت 98 عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و فرماندهان و عاملان شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قبل از عبارت فرماندهی مرکزی "سنتکام" نیروها و سازمان ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرمانده اضافه می‌شود.

ماده 2 - در ماده 4 قانون عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و  موسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قبل از عبارت فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اضافه می‌شود.

ماده 3- یک ماده به قانون الحاق می‌شود: دولت موظف است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران مبلغ 200 میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

انتهای‌ پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ