کد خبر: ۱۴۲۲۴۱
۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

گزارش رسانه های خارجی از حمله سپاه ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق

گزارش رسانه های خارجی از حمله سپاه ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق

رسانه های خارجی حمله بامداد امروز سپاه پاسداران ایران به دو پایگاه آمریکا در عراق را بازتاب دادند و که با واکنش های اولیه انگلیس و چند سناتور همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رسانه های خارجی حمله بامداد امروز سپاه پاسداران ایران به دومین پایگاه بزرگ آمریکا در عراق و سپس پایگاهی در اربیل که با زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد همراه بود ، را گزارش کردند.

فاکس نیوز : پنتاگون این حمله را تایید کرد و یک مقام ارشد نظامی گفت: از طرف ایران هدف حمله موشکی قرار گرفته‌ایم.

روزنامه واشنگتن‌پست : حداقل 6 راکت به پایگاه عین الاسد پرتاب شده است. ایران در این حملات از موشک های قیام و خانواده فاتح استفاده کرده است.

الجزیره : صدای انفجار در اربیل شنیده شده و گزارش‌هایی از پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز این شهر دریافت شده است.

سی‌ا‌ن‌ان: حداقل 10 راکت به پایگاه عین‌الاسد اصابت شد اما آژیر هشدار در هر دو پایگاه پیش از اصابت موشک‌ها به صدا درآمده بود و حاضرین زمان کافی برای استقرار در پناهگاه‌ را داشتند.

خبرگزاری الغد : یک هواپیمای آمریکایی در پایگاه عین الاسد در آتش سوخته است.

خبرگزاری فرانسه : قیمت هر بشکه نفت در بازارهای آسیا ۴.۵ درصد افزایش یافت و بهای هر بشکه نفت وست تگزاس به ۶۵ دلار و ۵۴ سنت رسید.

طبق ادعای برخی گزارش‌های تأیید نشده ، جنگنده‌های آمریکا از امارات پرواز کرده‌اند. سپاه در بیانیه اعلام کرده اگر از خاک کشوری علیه ایران اقدام شود هدف قرار خواهد گرفت.

ارتش عراق : در حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا  22 موشک شلیک شده و بر خلاف شایعات آمریکایی‌، هیچ عراقی آسیب ندیده است .

یو اس ای تودی : آمریکا باید اکنون بیش از گذشته هوشیار باشد. زیرا احتمال حمله سایبری از سوی ایران بسیار محتمل است.

نیویورک تایمز: نمی‌توان به ترامپ به عنوان فرمانده کل قوا اعتماد کرد.

سخنگوی بریتانیا: در حال بررسی فوری شرایط بوده و اولویت دولت حفظ امنیت نیروهای نظامی مستقر در عراق است.

لیندسی گراهام سناتور تندرو و متحد ترامپ از هیأت حاکمه آمریکا خواست به حملات ایران پاسخ ندهند.

سناتور رندپال : برای امنیت نیروهای آمریکا در عراق دعا می کنم. مدت ها پیش گفته بودم ترجیح این بود نیروهای آمریکایی خیلی وقت پیش باید به کشور برگردند اما این اقدام ایران اصلا توجیه پذیر نیست. باید قبل از اینکه این کار منجر به جنگ بی پایان دیگری در خاورمیانه شود تشدید تنش را متوقف کنیم.

جان کری وزیر خارجه سابق  آمریکا: این یک تراژدی برای جهان است که این دولت آمریکا به جای دیپلماسی با سرعت به سمت تقابل حرکت کرده است.

وندی شرمن نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای در پاسخ به توییت ترامپ : همه چیز خوب است؟؟ واقعا . اگر کس دیگری این حرف را می‌زد ترامپ وی را تحقیر می‌کرد. البته که اگر تلفاتی نباشد خوب است. امیدوارم به همین اندازه برای عراقی‌ها خوب باشد. اما آقای ترامپ‫‪‫‫‬‪‪‫‫ الان وقت تکبر نیست.

سعید جلیلی دبیر سابق شورای امنیت ملی هم دقایقی پس از حمله، توییتی با پرچم ایران منتشر کرد که پاسخی به توییت ترامپ پس از حمله به کاروان حامل شهید قاسم سلیمانی است .

شاخص بورس توکیو  ۲.۴ درصد سقوط کرد .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ