کد خبر: ۱۴۲۲۵۹
۱۱:۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

تحلیلی از اثر حمله ایران بر بورس و بازارهای رقیب / بهترین گزینه
کارشناس بازار سرمایه به بورس پرس اعلام کرد:

تحلیلی از اثر حمله ایران بر بورس و بازارهای رقیب / بهترین گزینه

کارشناس بازارسرمایه با اعلام نکاتی درباره حمله ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا و اثر آن در بورس و سایر بازارها گفت: بخش اعظمی از اثر منفی حوادث اخیر در قیمت ها جذب و حل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن عباسی کارشناس بازار سرمایه و استاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره حمله بامداد امروز سپاه ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق و اثر آن در بورس و سایر بازارها به بورس پرس اعلام کرد: در پی حمله ایران به دو پایگاه آمریکایی ، قیمت طلا بعد از صعود تا۱۶۱۱  دلار مجددا به قیمت ۱۵۹۲ دلار بازگشت و نفت نیز بخشی از پیشروی امروز را اصلاح کرد. از سوی دیگر آمریکا ادعا کرده هیچ تلفات انسانی نداشته است.

اگرچه تا روشن شدن مواضع دو طرف نمی توان نظر قطعی داد اما اعلام نکاتی قبل از به آتش کشیدن سرمایه خالی از لطف نیست:

۱. ترامپ درحال حاضر به جهت  شروع درگیری و احتمال جنگ در داخل آمریکا تحت فشار است و به نظر می رسد در شرایط فعلی شرایط جنگ در آستانه انتخابات امریکا سودی برای امریکا نداشته باشد. خصوصا اینکه باعث سقوط دلار و سقوط بازارهای مالی امریکا و سایر بورس ها خواهد شد. نکته ایی که به عنوان کارنامه ترامپ از ان یاد می شود.

۲. هر گونه درگیری بیشتر در منطقه باعث سرایت درگیری به کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر عربستان و امارات و همچنین رژیم اسراییل خواهد شد که باعث اسیب اقتصادی بیشتری به اقتصاد همپیمانان آمریکا می شود.

۳. به نظر می رسد ایران حمله دیگری را به پایگاه های امریکایی انجام نخواهد داد. زیرا در نامه ای به سازمان ملل اعلام کرده قصد درگیری و جنگ را ندارد( حمله محدود انجام شده)

۴. بعد از سقوط پهباد آمریکایی ، واشنگتن حمله ای انجام نداد و تحریم های بیشتری را اعمال کرد. طبق گفته آمریکایی ها ، حمله ایران خسارت انسانی نداشته است . بنابراین دلیلی بر حمله گسترده در واکنش به این حمله وجود ندارد. احتمالات دیگری هم مطرح است نظیر اینکه تحریم هایی در این زمینه اعمال شود تا هم به نوعی پاسخی توسط امریکا داده شود و هم درگیری ها بالا نگیرد.

۵. قیمت دلار همچنان توسط دولت درحال کنترل بوده و از آنجایی که در حجم بالا و به راحتی قابل خرید و فروش نیست ، مردم به سکه هجوم برده اند در صورتی که قیمت جهانی طلا و قیمت دلار داخلی ثابت و یا کم نوسان باقی بماند خرید گسترده مردم باعث ایجاد حباب در قیمت سکه خواهد شد و دیر یا زود این حباب خواهد ترکید.

۵. توجه کنید با روند منفی امروز بازار سهام ، حدود ۱۷ درصد ریزش در اکثر نمادهای بورسی رخ داد که به این معنا است که بخش اعظمی از اثر منفی حوادث اخیر در قیمت ها جذب و حل شده است.

جنگ خوشحالی ندارد اما  باید گفت پاسخ سریع ایران ، بهترین گزینه برای بازار سرمایه بود. زیرا واکنش ها در دو روز آینده تکلیف بازارها را مشخص خواهد کرد و در صورت طولانی شدن پاسخ ایران ، سایه جنگ اثرات بدتری می داشت و بازار را فرسایشی می کرد. اگر مواضع ایران و آمریکا تمایل به درگیری نباشد می توان گفت حمله ایران به پایگاه آمریکا نه تنها آغاز جنگ نبوده بلکه پایان آن است.

هنوز هم معتقدم هیچ بازاری در کشور  به جز بورس ، ظرف یکی  دو سال آینده توان جذب نقدینگی سرگردان را ندارد .

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ