کد خبر: ۱۴۲۲۶۴
۱۲:۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

آخرین مواضع رهبر معظم انقلاب درباره حمله ایران ، شهید سلیمانی و مذاکره

آخرین مواضع رهبر معظم انقلاب درباره حمله ایران ، شهید سلیمانی و مذاکره

رهبر معظم انقلاب گفتند: فعلا یک سیلی به آمریکایی‌ها زده شد، بحث انتقام موضوع دیگری است. مسئله مذاکره و نشستن پشت میز مقدمه‌ دخالت‌ها و حضورها است که باید در منطقه تمام شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حضرت آیت الله خامنه ای در سالروز قیام تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ فرمودند: چشم سراسر کشور به مردم قم است از این خاطره ۱۹دی باید درس بگیریم. قضیه ۱۹دی اینجور بود که به دلیل دفاع از مقام مرجعیت رهبر عظیم الشان و بزرگ انقلاب مردم قم بخاطر دفاع از وی در برابر رژیم طاغوت سینه سپر کردند.

ایمان و غیرت دینی آنها را وسط این میدان کشید. وقتی جمعی از مردم قم در خیابان ها با نیروهای رژیم مواجه شدند، تعدادی به شهادت رسیدند و تعدادی مجروح شدند نه آن قیام کنندگان قمی و نه دیگران هرگز فکر نمی کردند همین حرکت منشا تحول عظیمی نه تنها در ایران بلکه در دنیا خواهد شد .

شهید سلیمانی هم دل و جگر داشت و به دهان خطر می رفت و ابایی نداشت. این تدبیر فقط در میدان نظامی نبود در میدان سیاست هم بود. در عرصه سیاست هم شجاع و با تدبیر بود. سخن وی تاثیر گذار بود و از همه اینها بالاتر اهل ریا نبود. گاهی یک عده قلیل بر یک جبهه عدیده ای با هدایت الهی غلبه می‌کند اگر متکی به ایمان و غیرت دینی باشند.

شاید برخی دوستان ندانند ولی دشمنان خوب می دانند که وی با کمک به ملت های منطقه توانست همه نقشه های نامشروع آمریکا در غرب آسیا را خنثی کند. نقشه آمریکا در مورد فلسطین این بود که آنقدر آنها را در ضعف نگه دارند که نتوانند دم از مقاومت بزنند اما شهید سلیمانی دست فلسطینی ها را پر کرد. کاری کرد که بتوانند مقاومت کنند.

در جلسه‌ای که با مسئولان داشتیم، حاج قاسم گوشه‌ای می‌نشست که دیده نمی‌شد. باید می‌گشت تا وی را پیدا کرد. نقشه آمریکا در سوریه، عراق و لبنان با کمک این شهید خنثی شد. فعلا یک سیلی به آمریکایی‌ها زده شد، بحث انتقام موضوع دیگری است. باید حضور فساد انگیز آمریکایی‌ها در منطقه تمام شود.

آنها در این منطقه جنگ، اختلاف، فتنه و ویرانی آوردند . البته هرجا قدم گذاشتند در دنیا همین طور عمل کردند. فعلا منطقه خود جلوی چشم است.اصرار هم دارند همین فساد و ویرانگری را نسبت به ایران عزیز و جمهوری اسلامی داشته باشند. اصرار می‌کنند این مسئله مذاکره و نشستن پشت میز و اینها مقدمه‌ دخالت‌ها و حضورها است.

دخالت ها و حضورها باید به پایان برسد. این منطقه حضور آمریکا را در کشورهای منطقه را قبول نمی‌کند . دولت های برخاسته از ملت ها بدون تردید قبول نمی کنند. وظیفه به عنوان مردم و جمهوری اسلامی اولاً دشمن شناسی است و در مقابل دشمن اشتباه نکنیم. نگوییم که همه می‌دانیم بلکه همه می دانید دشمن، آمریکا و استکبار و صهیونیسم است اما تلاش وسیعی دارد که این قضیه را برعکس و نظر مردم را برعکس کنند.

دشمن شناسی بسیار مهم است. در مقام بعد، دانستن نقشه دشمن که چه می‌خواهد بکند و بعد دانستن شیوه مقابله با نقشه دشمن. این را باید مردم بدانند چراکه اتکا به مردم است. جمهوری اسلامی بدون خواست و کمک مردم و بدون آرای موافق و مثبت و اراده‌های مردم که چیزی نیست.

مردم باید هم دشمن را بشناسند هم شیوه‌های کاری دشمن و هم نحوه‌ مقابله با این شیوه ها را بدانند. این کار صاحبان فکر است خوشبختانه امروز مردان شجاع و باتدبیر در عرصه سیاسی، نظامی و علمی کم نداریم. باید سخن اینها شنیده شود و کاری که مناسب می‌دانند در در سطح جامعه به نحو درستی انجام بگیرد.

اگر دولتی در منطقه یا بیرون منطقه حرفی علیه ایران بزند این را دشمن به حساب نمی‌آوریم. مادامی که در خدمت دشمن نباشد. در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد. نقشه دشمن این است که جوانان و مردم را در بخش‌های گوناگون دچار خلل در عزم و اراده  کند. این نقشه اساسی دشمن است. تردیدافکنی در ایمان و در عزم راسخ مردم. یعنی همان دو عنصر ایمان و غیرت دینی.

دشمن به دنبال این است و می‌داند اگر این اتفاق افتاد قدرت تهاجمی و حتی قدرت دفاعی جمهوری اسلامی هم تحت تاثیر قرار گرفته و از بین خواهد رفت.مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی و مجلس عراق درباره اخراج آمریکایی از این کشور مصوبات بسیار خوبی بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ