کد خبر: ۱۴۲۲۶۹
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

شرکت های مشمول افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی مشخص شدند
مدیر بازار اولیه سازمان بورس:

شرکت های مشمول افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی مشخص شدند

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها توسط هیات وزیران درباره شرکت های مشمول این نوع افزایش سرمایه توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بیگ زاده افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را موضوع مهمی در بحث اصلاح ساختار مالی شرکت ها خواند و درباره شرکت های مشمول این نوع افزایش سرمایه به سنا گفت :در قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی برای همه شرکت ها این ظرفیت فراهم شده که افزایش سرمایه از محل افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های اشخاص حقوقی موضوع حکم مقرر در تبصره یک ماده ۱۴۹ قانون مالیات‌های مستقیم را عملی کنند مشروط بر اینکه ظرف مدت یک‌سال پس از تجدید ارزیابی به حساب سرمایه افزوده شده و این امر فقط یک‌بار در هر پنج‌سال امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: در اصلاحیه آئین نامه، چارچوب کار برای این ماده قانونی مشخص شده و محدوده پنج سال از زمان ابلاغ قانون لحاظ شده است. بر همین اساس شرکت های زیادی امکان استفاده از این ظرفیت قانونی را خواهند داشت.

بنابراین گزارش، آیین نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها در جلسه امروز هیات وزیران و خارج از دستور به تصویب رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ