کد خبر: ۱۴۲۲۷۶
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

اهداف آمریکا از ترور سردار سلیمانی و پیامدهای این فاجعه بزرگ
رییس جمهور:

اهداف آمریکا از ترور سردار سلیمانی و پیامدهای این فاجعه بزرگ

رئیس جمهور با بیان اهداف آمریکا از ترور سردار سلیمانی از پیامدهای این فاجعه بزرگ خبر داد و گفت: آمریکا حتما در برابر این جنایت و خباثت پاسخ خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس،‌ حسن روحانی در جلسه هیات دولت با بیان اینکه در هفته گذشته تا به امروز شاهد تحولات بسیار مهمی در ایران، منطقه و جهان بودیم، گفت: آمریکا با اقدام جنایتکارانه در بغداد یک فرمانده بزرگ و عظیم الشان ایران را که میهمان دولت و مردم عراق بود برخلاف همه مقررات بین المللی در یک جنایت جنگی و تروریسم بین المللی به شهادت رساند.

وی با اشاره به اینکه بی تردید آمریکا از این اقدام اهدافی را دنبال می کرده، افزود: آنها به دنبال ایجاد تفرقه در داخل ایران، ایجاد ترس و تفرقه در سطح منطقه، فاصله انداختن میان دولت و ملت عراق با مردم ایران و تاثیرگذاری بر تحولات منطقه و اقدامات برای آزادسازی کامل منطقه از شر مداخله گران و تروریست ها بودند که خوشبختانه در تمامی این اهداف شکست خوردند.

این مقام مسئول ادامه داد: البته ممکن است این اقدام به دلیل مسائل و پیچیدگی های شدید داخلی در آمریکا و گرفتاری های کاخ سفید بود که می خواست این مشکلات از پیش رو برداشته شود که آن هم با آگاهی مردم آمریکا و افکار عمومی جهان نتیجه ای معکوس خواهد گرفت. حضور مردم در مراسم تشییع شهید سپهبد سلیمانی حضوری عادی نبود بلکه معجزه حضور در تاریخ ایران بود.

روحانی با طرح سوال چرا مردم در برابر این حادثه این همه هوشیاری و بیداری نشان دادند، گفت: در واقع این حضور بی سابقه، احترام مردم به سجایای اخلاقی و آرمان های این شهید بلندمرتبه بود.سردار سلیمانی تنها یک فرمانده نظامی نبود بلکه یک سیاستمدار، استراتژیست و یک فرد توانمند در مذاکرات سیاسی با احزاب، گروه ها و حتی مقامات بلندپایه منطقه و خارج از منطقه بود.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها با اقدام جنایتکارانه اشتباه بزرگ تاریخی را مرتکب شدند، گفت: صدها فرمانده آمریکایی در جایگاه های مختلف منطقه به گونه ای بودند که اگر سردار سلیمانی اراده می کرد آنها را از پای درمی آورد اما سلیمانی از معتدل ترین فرماندهان نظامی منطقه و جهان بود ضمن اینکه شجاع ترین نیز بود.

رئیس جمهور ادامه داد: اینکه امروز همه ملت های منطقه در کشورهای مختلف از جمله هندوستان، کشمیر، پاکستان و کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیای دور دلسوخته این فاجعه بزرگ هستند نشان از عظمت این مرد بزرگ دارد. آمریکایی ها فکر کردند با موشک بدن سردار سلیمانی را سوزاندند در حالی که آنها با این اقدام دل صدها میلیون انسان آزاده جهان را سوزاندند و طبیعی است که آمریکا نمی تواند از پیامدهای این فاجعه بزرگ فاصله بگیرد و حتما در برابر این جنایت و خباثت پاسخ خواهد گرفت.

روحانی با بیان اینکه تا امروز که بدن این شهید به خاک سپرده شد آمریکا پاسخ های بسیار قاطعی را دریافت کرده، گفت: اولین پاسخ آمریکا حضور پرشور مردم عراق در بغداد، کربلا، نجف و بصره و دیگر شهرهای این کشور بود. آمریکا می خواست با کشتن سردار سلیمانی میان ملت ایران و عراق فاصله ایجاد کند اما نفهمید که سردار بزرگ اسلام را با سرداری دیگر که متعلق به ملت عراق بود با هم کشت و خون و حتی اعضای بدن این دو عزیز با هم ممزوج شد.

وی اقدام مجلس عراق در تصویب خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را پاسخ دیگری به این اقدام جنایتکارانه آمریکا برشمرد و گفت: مجلس عراق با رای شجاعانه مسیر را برای اخراج دائمی آمریکا از عراق و در آینده از منطقه فراهم کرد. شهادت سپهبد سلیمانی یک فرصت تاریخی ایجاد کرد و تمام فکرها ، گروه ها و سلیقه های گوناگون نسبت به احترام این سردار یکپارچه، یکصدا و همنوا بودند و نمازی که رهبر معظم انقلاب در کنار تابوت این عزیز و یاران خواند نیز تاریخی و ماندگار شد و بغض رهبری و یک ملت را نسبت به بدترین جنایتی که آمریکایی ها در این منطقه مرتکب شدند به نمایش گذاشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ