کد خبر: ۱۴۲۳۳۴
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱

جو مثبت بی سابقه بورس با رشد قیمت ۴۰۵ سهم و صف خرید ۳.۵ هزار میلیارد تومانی
درنیمه اول معاملات امروز رخ داد:

جو مثبت بی سابقه بورس با رشد قیمت ۴۰۵ سهم و صف خرید ۳.۵ هزار میلیارد تومانی

درنیمه اول معاملات امروز به جز دو شرکت ۴۰۵ سهم با رشد دو درصدی قیمت شده اند و صف خرید ییش از ۳۵۰۰ میلیارد تومانی تشکیل شده و شاخص در نیمه کانال ۳۵۸ هزار تایی قرارگرفته است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس ایران در پی بازگشت آرامش به حوزه سیاسی و امنیتی و بعد از سپری شدن هفته ای سخت و مهلت که منجر به ریزش بی سابقه بیش از 16 هزار واحدی شاخص در شنبه گذشته شد در نیمه اول معاملات با رنگ و بویی کاملا" متفاوت با روزهای پیش روبرو شده و جو مثبت بی سابقه ایی شکل گرفته است.

براساس این گزارش، درحالی سازمان بورس محدودیت دامنه نوسان 2 درصدی را برای امروز هم اعمال کرد (بعداز چهارشنبه گذشته) که در 1.5 ساعت اول معاملات ، جو بسیار مثبتی شکل گرفته و طی آن به جز دو شرکت سیمان فارس و سپنتا ، همه 407 سهم بورسی و فرابورسی با رشد دو درصدی قیمت شده اند و صف خرید یش از 3500  میلیارد تومانی تشکیل شده است . ( "سفار و فپنتا" هم با وجود کاهش قیمت پایانی دارای صف خرید هستند)

در این میان شاخص بورس هم با اثر مثبت شرکت های بزرگی چون هلدینگ پتروشیمی فارس، ملی مس ، ایران ترانسفو ، گل گهر ، پارسان، بانک ملت ، چادرملو و مپنا و... با رشد حدود 4600 تایی به 358 هزار و 424 واحد رسیده است.

در این میان به دلیل عدم عرضه سهام و سنگینی کم سابقه طرف تقاضا ، حجم معاملات اندک و محدود به معامله حدود 912 میلیون سهم به ارزش 700 میلیارد تومان شده است.

براساس این گزارش، اکثر فعالان و کارشناسان بازار باتوجه به دلایلی مانند ارزنده بودن قیمت اکثر سهام ، گزارش عملکرد 9 ماهه مثبت اکثر شرکت ها ، رکود بازارهای رقیب، برنامه های دولت برای استفاده از بورس برای فروش اوراق و اموال ، تصویب افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها ، انتخابات مجلس ، جو سیاسی فعلا" آرام و ... امیدوارند روند صعودی قیمت ها در روزهای آینده هم تکرار و شاخص قادر به حضور مجدد در کانال 384 هزار تایی باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ