کد خبر: ۱۴۲۳۴۶
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱

توضیح مدیر نظارت بر بورس ها درباره خرید اقساطی سهام

توضیح مدیر نظارت بر بورس ها درباره خرید اقساطی سهام

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس با اعلام موافقت بانک مرکزی برای خرید اقساطی سهام گفت: این نهاد ناظر طی هفته جاری عقود اسلامی مرتبط با اجرای این ابزار را معرفی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خدابخش با اشاره به مهمترین تصمیماتی که طی هفته گذشته در بازار سرمایه اتخاذ شده به مهر گفت: سازمان بورس با توجه به اتفاقاتی که در بازار رخ داده، برنامه‌ریزی هایی را صورت داد تا بتواند از حقوق سهامداران صیانت کند. بر این اساس امکان خرید اعتباری فراهم شده و درصد تضمین سهام از ۵۰ به ۶۰ درصد افزایش یافت و با پیگیری‌هایی ، معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به تصویب هیأت دولت رسید.

وی افزود: شرایط چهارشنبه گذشته ، وضعیتی خاص بود و سازمان بورس در راستای کمک به سهامداران و انجام معاملات ، دامنه نوسان را کاهش داد که نشان داد تصمیم کاملاً درستی اتخاذ شده است. سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم قم و اقدام سپاه در انتقام گیری از دشمن سبب شد تا آرامش بر بازارسرمایه حاکم شود و صف فروش‌ها تا اندازه زیادی جمع شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر تصمیم سازمان بورس که دامنه نوسانات مجاز بورس را از ۵ به ۲ درصد کاهش داد، سبب شد افراد به جای اینکه سهام را با ۵ درصد منفی به فروش برسانند، دو درصد ضرر را تقبل کنند و اگر قصد فروش هم وجود داشت، دامنه زیان آن مدیریت شود. سازمان بورس از این به بعد هم رصد های لازم را انجام خواهد داد تا سرمایه‌گذاران در فضای آرام به معامله بپردازند و مطمئن باشند سرمایه‌ها مورد صیانت قرار می‌گیرند. ضمن اینکه آنها باید وارد خرید سهام شرکت‌هایی شوند که سودآوری آتی آنها را رصد کرده باشند.

خدابخش درباره موافقت بانک مرکزی با خرید اعتباری سهام هم توضیح داد: خرید اعتباری از مواردی است که می‌تواند به عنوان ابزاری مؤثر مطرح باشد به نحوی که افراد حرفه‌ای و نهادهای مالی در دوره‌ های گذار افت و خیز بازار بتوانند از این امکان استفاده کنند. بانک مرکزی شرایط لازم را فراهم خواهد کرد تا سهامداران بتوانند خرید اعتباری سهام انجام دهند.

وی افزود : طی هفته جاری راهکارهای اجرای خرید اعتباری سهام و اعطای وام به لحاظ فنی و اعتباری اعلام خواهد شد تا مشخص شود در قالب چه عقود اسلامی این امکان باید فراهم شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ