کد خبر: ۱۴۲۳۶۹
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱

سازمان هواپیمایی : تأییدیه عدم انجام عملیات نظامی را گرفته بودیم

سازمان هواپیمایی : تأییدیه عدم انجام عملیات نظامی را گرفته بودیم

سازمان هواپیمایی کشوری درباره سقوط هواپیمای اوکراینی اعلام کرد: تأییدیه عدم انجام هرگونه عملیات نظامی را در مرکز کشور دریافت شده بود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواپیمایی کشوری با صدور اطلاعیه ایی ضمن سلیت به خانواده های داغدار جانباختگان هواپیمای اوکراینی  اعلام کرد: از دقایق اولیه وقوع سانحه دلخراش بویینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) ، اقدامات قانونی و تخصصی را در راستای شناسایی علل و عوامل سانحه بر اساس مفاد کنوانسیون شیکاگو و تعهدات بین المللی آغاز و ضمن اطلاع رسانی به کشورهای ذینفع در خصوص وقوع سانحه، نسبت به اعلام آمادگی جهت حضور کارشناسان مربوطه و همکاری در خصوص انجام فرآیند بررسی سانحه اقدام کرد .

مسئول بررسی سانحه در اولین فرصت هماهنگی لازم با مراجع ذیربط را انجام داده و تأییدیه عدم انجام هرگونه عملیات نظامی را در مرکز کشور دریافت کرده و متأسفانه علی رغم پیگیری های متعدد و مکرر سازمان هواپیمایی کشوری تا زمان صدور اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، هیچ گونه اطلاع رسانی در خصوص موضوع اصابت موشک سامانه‌های پدافند به هواپیمای مسافربری اوکراین به این سازمان صورت نپذیرفته است.

با توجه به اطلاعات رادار تقرب فرودگاه مهرآباد تاکنون هی چگونه انحراف پروازی از سوی هواپیمای سانحه دیده به اثبات نرسیده است . البته این موضوع باید با استفاده از اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیما نیز مورد تایید قرار گیرد.

پرواز مذکور در قالب کریدورهای استاندارد و مورد تایید شبکه یکپارچه پدافند کشور (طرح خروجی IKA۱A) در حال پرواز بوده و هیچ مشکلی برای کنترل هواپیما از سوی خلبان گزارش نشده است. جزئیات تخصصی این رویداد پس از بررسی تمام مستندات موجود در اولین فرصت در اختیار مردم و جامعه بین المللی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ