کد خبر: ۱۴۲۳۸۹
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

آخرین وضعیت امکان خرید اقساطی سهام اعلام شد/ اشتباه خروج سرمایه از بورس
رئیس کمیته فقهی سازمان بورس:

آخرین وضعیت امکان خرید اقساطی سهام اعلام شد/ اشتباه خروج سرمایه از بورس

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس ضمن بررسی آخرین وضعیت امکان خرید اقساطی سهام گفت: خروج سرمایه‌ها از بازار سرمایه و ورود به بازار طلا و ارز اشتباه بسیار بزرگی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا مصباحی مقدم  درخصوص اعطای وام بانک ها به سهامداران برای خرید اقساطی سهام به همفکران گفت: بررسی این موضوع چهارشنبه هفته جاری در جلسه مشترک شورای فقهی بانک مرکزی و بورس طرح مسئله و درباره راه حل فرعی که قبلاً در کمیته فرعی شورای فقهی بورس کار شده، تصمیم گیری می شود. هنوز عملیاتی شدن این طرح بطور کامل مشخص نیست و باید ابعاد فقهی آن بررسی شود.

وی با اشاره به لزوم هدایت نقدینگی ها به سمت بازار سرمایه گفت: با وجود ریزش های متوالی شاخص بورس در هفته ای که گذشت، همچنان اقبال به سمت سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد. سرمایه گذاری در بورس در مقایسه با دیگر بازارهای مالی، بلندمدت بوده و با سهامداری در طول زمان می‌توان سود های خوبی را کسب کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: افرادی که اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می کنند نباید انتظار کسب سود و بازدهی کوتاه مدت داشته باشند بلکه بهتر است بصورت سالانه به فکر سرمایه گذاری در این بازار و کسب بازدهی باشند. بازار سرمایه برای افرادی که از آگاهی چندانی برای سرمایه گذاری در این بازار برخوردار نیستند بسیار گول زننده و مخرب است.

مصباحی مقدم گفت: سرمایه گذاران باید بطور حتم از آگاهی و اطلاعات کارشناسان حرفه‌ای و کارگزاران استفاده کنند و پس از آن به انتخاب برای خرید سهام اقدام کنند تا از این طریق جلوی ضرر و زیان هایی که خانمان برانداز هستند گرفته شود. بهترین راه برای افراد تازه وارد، ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران نباید به سرعت در زمان افت شاخص بورس اقدام به فروش کنند زیرا در چنین شرایطی با ایجاد صف فروش نتایج بدتری خواهند گرفت و هیجان همیشه نتایج منفی را با خود به بار می‌آورد. خروج سرمایه‌ها از بازار سرمایه و ورود آنها به بازار طلا و ارز اشتباه بسیار بزرگی است که ممکن است از سوی سرمایه گذاران رخ دهد. بازار طلا و سکه با ثبات است و کسی نمی تواند سود چشمگیری از این بازار را کسب کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ