کد خبر: ۱۴۲۳۹۳
۱۱:۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

تولید پراید متوقف شد / عرضه ۸ محصول جدید + زمان اجرای تجدید ارزیابی دارایی
مدیرعامل سایپا:

تولید پراید متوقف شد / عرضه ۸ محصول جدید + زمان اجرای تجدید ارزیابی دارایی

مدیرعامل سایپا از توقف تولید پراید۱۳۲، عرضه ۸ محصول جدید در سه سال آینده، اجرای برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی تا پایان سال، داخلی سازی دو قطعه مهم و زمان ورود به مرحله سودآوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد سلیمانی در گردهمایی زنجیره تامین محصول جدید سایپا از آغاز تولید انبوه خودرو رهام در سال آینده خبر داد و گفت: در مرحله نخست ۱۲ هزار دستگاه از این محصول به بازار عرضه خواهد شد و طبق برنامه‌ در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۷۰ و  ۱۰۰ هزار خودرو رهام تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: دو محصول جدید دیگر در سال آینده و پنج محصول نیز در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهیم کرد تا سبد محصولات سایپا کامل شود. تمام فرایند طراحی این محصولات توسط محققان و متخصصان فعال در این گروه و بدون دریافت کمک از خارج اجرا شده است. با هدایت ۹۵ درصد درآمدها به چرخه تولید، اجرای برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان سال و ایجاد انضباط مالی و کنترل هزینه‌های تولید، سایپا سال آینده از زیان خارج شده و وارد مرحله سودآوری خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: در یک‌ سال گذشته با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، تولید خودرو از روزانه کمتر از ۷۰۰ به ۲۰۰۰ دستگاه رسیده که بیانگر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها است. سایپا قصد دارد از توانمندی‌های موجود برای تعمیق داخلی‌سازی محصول رهام استفاده کند. اکنون ۹۲ درصد از قطعات این خودرو داخلی‌سازی شده و آمادگی فراهم کردن زمینه لازم را برای تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ۸ درصد باقیمانده وجود دارد.

سلیمانی خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در تولید گیربکس اتوماتیک شد و ادامه داد: با داخلی‌سازی قطعات انژکتور و کیسه ایمنی هوا (ایربگ) که جزو مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات بودند با همکاری طرف‌های ایرانی، تولید آنها را نهایی کردیم. تولید قطعات باکیفیت و برخوردار از قیمت رقابتی اولویت مهم سایپا در همکاری با قطعه‌سازان و شرکت‌های داخلی محسوب می‌شود.

وی گفت: هفته گذشته و ۱۰ روز زودتر از وعده داده شده تولید پراید۱۳۲ متوقف شد و طبق برنامه، خودروهای پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ هم در چند ماه آینده از چرخه تولید کنار گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ