کد خبر: ۱۴۲۴۱۰
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

خوش بینی مدیرعامل بورس به پایان دوران سخت و اثر خنثی تحریم ها

خوش بینی مدیرعامل بورس به پایان دوران سخت و اثر خنثی تحریم ها

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه تحریم های آمریکا موضوع جدیدی نبود که بازار به آن واکنش نشان دهد گفت: هنوز جزئیات فروش اقساطی سهام اعلام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرایی درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه پس از اتفاقات اخیر در منطقه و ایران به ایلنا گفت: بورس دوران تنش و بحران را پشت سر گذاشت.

وی درباره واکنش بورس به تحریم صنعت فلزات توضیح داد: هر چند تحریم‌ها محدودیت ایجاد می‌کنند اما تحریم های اخیر آمریکا جدید نبودند و شرکت‌های ایرانی با هوشمندی مسیرهای دور زدن این تحریم‌ها را پیدا می‌کنند. انکار نمی‌کنیم که هزینه فروش افزایش می یابد اما در بخش‌هایی فرصت هم محسوب می‌شود.

این مقام مسئول افزود:‌شرکت‌هایی در زنجیره تولید هستند که جای شرکت‌های خارجی را پس از تحریم‌ها گرفته‌اند. پیش از این کارخانه‌ها نیاز را از شرکت‌های خارجی تامین می‌کردند اما با توجه به افزایش قیمت‌ها و محدودیت‌ها به سمت استفاده از توان شرکت‌های داخلی روی‌ آورده‌اند.

صحرایی با تاکید بر اینکه برخی شرکت‌ها پیش از این هم در فهرست تحریم‌ها قرار داشتند و موضوع جدیدی نبود که بازار سرمایه به آن واکنش بدهد، گفت: بازار سهام این تحریم‌ها را نادیده گرفت و قرار گرفتن شرکت‌های فلزی در فهرست جدید تحریم‌ها باعث افت ارزش سهام آنها و صف فروش نشد.

وی درباره فروش اقساطی سهام در بازار سرمایه گفت: این برنامه برای فروش دارایی‌های دولت مطرح شده و هنوز جزییات روش فروش اقساطی یا با تخفیف اعلام نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ