کد خبر: ۱۴۲۴۱۱
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲

پرش بی سابقه ۱۵ هزار واحدی شاخص و تنها ۵ سهم منفی / نظر دو گروه درباره آینده

پرش بی سابقه ۱۵ هزار واحدی شاخص و تنها ۵ سهم منفی / نظر دو گروه درباره آینده

ادامه رونق دیروز بازار سهام منجر شد تا امروز شاخص با پرش بی سابقه ۱۵ هزار و ۴۱۵ واحدی، رکورد جدیدی ثبت کند و به جز ۵ شرکت ۴۲۰ سهم دیگر شاهد رشد قیمت شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی امروز افکار عمومی ایران متاثر از حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی و فوت همه 176 نفر بود که در دومین روز کاری هفته ، رکورد جدیدی برای بازار سهام به دست آمد اما فعالان بازار هم مانند دیگر اقشار ، چندان از این بابت خوشحال نبودند .

براساس این گزارش، در جریان معاملات امروز ، شاخص قادر به جبران ریزش بی سابقه بیش از 16 هزار واحدی شنبه گذشته شد و با جهش بی نظیر 15 هزار و 415 واحدی به 375 هزار و 222 واحدی رسید اما همچنان از رکورد 384 هزار تایی فاصله دارد.

در این رویداد و جهش بیش از 15 هزار تایی شاخص ( معادل 4.4 درصد ) که برای اولین بار رخ داد ، شرکت های بزرگ مانند هلدینگ پتروشیمی فارس، ملی مس، گل گهر ، پتروشیمی پارس، پالایشگاه بندرعباس، تاپیکو و پارسان ، نقش مهمی داشتند و با اثر 1014 تا 399 واحدی ، زمینه ساز روز تاریخی بورس شدند.

رونق امروز بازار سهام چنان بود که مانند دیروز ، اکثریت مطلق شرکت ها با رشد 5 درصدی و صف خرید روبرو بودند . به طوریکه بررسی های بورس پرس نشان داد از 425 سهمی که در تابلوهای بورس و فرابورس داد و ستد شدند تنها 5 شرکت فروسیلیس‌ ایران‌ ، سیمان‌فارس‌ ، فولاد امیرکبیرکاشان ، لیزینگ ایرانیان  و تکین‌کو منفی و شاهد افت اندک قیمت ها بودند.

همچنین در شرایطی امروز 2.9 هزار میلیارد تومان در بورس و 281 میلیارد تومان در فرابورس جابجا شد که سایپا با معامله 474.9 میلیون سهم در رتبه اول قرار گرفت و بانک تجارت ، پارس خودرو ، بانک صادرات و ذوب آهن شاهد دست به دست شدن بیش از 352 ، 250 ، 195 و 148 میلیون سهم بودند.

با این اوصاف و درحالی بورس بار دیگر به گزینه اول سرمایه گذاری تبدیل شده که به باور کارشناسان ، عواملی چون قیمت مناسب سهام ، پیش بینی انتشار گزارش 9 ماهه مثبت اکثر شرکت ها ، افزایش سرمایه چندین شرکت از محل جذاب تجدید ارزیابی دارایی ها ، فروش اوراق و اموال دولتی ،  در پیش رو بودن انتخابات مجلس و ... می تواند زمینه ساز تداوم رشد قیمت ها و شاخص باشند .

اما گروهی دیگر بر این باورند با توجه به عدم برطرف شدن کامل بحران اخیر منطقه ، اثر کاهش قیمت دلار در شرکت های بزرگ شاخص ساز و ارز آور ، التهابات داخلی ، عدم تایید صلاحیت برخی نمایندگان مجلس و مخصوصا" رسیدن شاخص به محدوده مقاومتی ، بازار سهام از این هفته شاهد تعادل و همراه با نوسان و کاهش قیمت ها خواهد بود. 

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ