کد خبر: ۱۴۲۴۲۸
۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳

چند عامل موثر بر رشد قیمت ها و شاخص /پیش بینی روند صعودی تا پایان سال
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

چند عامل موثر بر رشد قیمت ها و شاخص /پیش بینی روند صعودی تا پایان سال

کارشناس بازار سرمایه با اعلام چند عامل موثر بر رشد قیمت ها و شاخص بورس ، پیش بینی کرد روند صعودی همراه با نوسان دماسنج بازار سهام تا پایان سال ادامه دار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عرفان هودی با اشاره به اینکه هفته گذشته شاخص بورس حدود 30 هزار واحد را از دست داد و دیروز قادر به جهش بیش از ۱۵ هزار واحدی شد به ایرنا گفت: روند صعودی بازار سهام به دلیل پایان تنش سیاسی ایران و آمریکا از سر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته شاخص به 380 هزار واحد بازگردد.

وی ادامه داد: شاخص در چند وقت گذشته به صورت مداوم در مسیر رشد قرار گرفته بود و به اصلاح نیاز داشت اما اصلاحی که باید در یک ماه انجام می‌شد را در یک هفته تجربه کرد. این موضوع می‌تواند محرکی برای رشد شاخص باشد و به نظر می‌رسد تا پایان بهمن ، بازار متعادل و رو به رشد خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تصویب افزایش سرمایه از تجدید بر ارزیابی دارایی‌ها در بهترین زمان ابلاغ شد و زمینه رشد قیمت و صف خرید بسیاری سهم‌ها و شاخص را فراهم کرد، افزود: انتظار می رود با توجه به تکلیف شرکت ها برای انجام تجدید ارزیابی دارایی ها تا پایان سال و کاهش تنش‌های ایران و آمریکا و در صورت نبود ریسک غیرسیستماتیک و سیاسی خاص، رشد شاخص با کمی نوسان ادامه دار باشد .

هودی ادامه داد: بازار سرمایه از گذشته هم با موضوع تحریم‌ها مواجه بود و تاثیر این مورد هم از قبل پیش خور شده و بیشتر جنبه روانی دارد . بنابراین تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیر زیادی بر روند بازار داشته باشد. همچنین عمده فلزات، صادرات محور نیستند که بخواهند با مشکلی از این نظر مواجه شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ