کد خبر: ۱۴۲۴۴۳
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳

مرکز رتبه‌ بندی اتاق ایران با ورود دستگاه قضا منحل شد

مرکز رتبه‌ بندی اتاق ایران با ورود دستگاه قضا منحل شد

پس از اعلامیه سازمان بورس و سازمان بازرسی کل درباره غیرقانونی بودن مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران بالاخره این مرکز با ورود دستگاه قضا منحل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در مصوبه‌ای، انحلال مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران را اعلام کردند.

براین اساس، محمدرضا رمضانی دبیر‌کل اتاق بازرگانی ایران طی نامه ای به فرهادی مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران اعلام کرد: با عنایت به مصوبه 8 دی ماه هیات رئیسه اتاق ایران در خصوص انحلال آن مرکز، لازم است ضمن برگزاری مجمع فوق‌العاده و اعلام رسمی تصمیم‌ انحلال و تعیین مدیر تصفیه و ناظر تصفیه از هرگونه اقدام تعهدآور از قبیل انعقاد قراداد با نیروهای انسانی، خرید و فروش اموال و دارایی‌ها اجتناب شده و هرگونه عملیات مالی یا اداری با هماهنگی امور مالی اتاق ایران صورت پذیرد.

بنابراین گزارش، پس از حاشیه‌های فراوانی که کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف درباره قاچاق و فرار مالیاتی ایجاد کرد، کارشناسان و نهادهای نظارتی انتقادات مهمی را به اتاق‌های بازرگانی درباره صدور این کارت‌ها وارد دانسته و خواستار ایجاد یک مرکز مستقل برای رتبه‌بندی کارت‌های بازرگانی شدند. اما پیش از راه‌اندازی مرکز مستقلی برای رتبه‌بندی، اتاق بازرگانی ایران بدون گرفتن مجوزهای لازم با ایجاد یک مرکز رتبه‌بندی اقدام به رتبه‌بندی دارندگان کارت‌های بازرگانی کرد.

پس از اعلامیه سازمان بورس و سازمان بازرسی درباره اقدامات غیرقانونی مرکز رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران، سازمان بازرسی به وزارت اقتصاد درباره اقدامات غیرقانونی مرکزی رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران نامه نوشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ