کد خبر: ۱۴۲۴۵۴
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳

بورس ایران سه رکورد تاریخی ثبت کرد + عوامل موثر / فهرست 10 سهم منفی

بورس ایران سه رکورد تاریخی ثبت کرد + عوامل موثر / فهرست 10 سهم منفی

بورس ایران امروز سه رکورد جدید و تاریخی ثبت کرد و با ارزش روز 1.4 هزار هزار میلیارد تومانی ، نظاره گر جهش بی سابقه 16 هزار واحدی شاخص و رقم جدید دماسنج بازار شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز، بازار سهام در ادامه پرش بی سابقه دیروز با جهش 15 هزار و 415 واحدی شاخص، متعادل و مثبت آغاز بکار کرد و  در 13 دقیقه آغازین با رشد بیش از 7000 واحدی روبرو و به نزدیکی سقف تاریخی 384 هزار تایی رسید.

اما در ادامه، معاملات مثبت به همراه رشد قیمت عمده نمادها منجر به تشدید روند رو به جلو شاخص شد تا بدین صورت دماسنج بازار سرمایه با پرشی دیگر، رکورد جهش روزانه 16 هزار و 388 واحدی را به ثبت برساند و در کانال 392 هزار تایی ماندگار شود. محدوده ایی که اکثر خوش بینان منتظر ثبت احتمالی آن در هفته های آینده بودند.

علاوه بر این ، ارزش روز سهام شرکت های بورسی به رقم بی سابقه 1.4 هزار هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین در شرایطی امروز در بورس و فرابورس 3.9 و 1.2 هزار میلیارد تومان جابجا شد که بیشترین حجم معاملات به تاپیکو با 814.5 میلیون سهم تعلق داشت و بانک تجارت ، ذوب آهن، سایپا و بانک صادرات به ترتیب شاهد دست به دست شدن بیش از 504 ، 361 ، 193 و 1908 میلیون سهم بودند.

دراین میان بازگشایی نماد فولاد مبارکه و رشد قیمت 12 درصدی ، اثر مثبت 2413 واحدی بر شاخص گذاشت و 12 هزار و 899 (شامل 12 هزار و 845 حقیقی و 54 حقوقی ) و 1590 (شامل 1532 حقیقی و 58 حقوقی) سهامدار اقدام به خرید و فروش بیش از 718 میلیون سهم کردند تا ارزش روز بازار آن از 83 هزار میلیارد تومان فراتر رفته و در شمار دومین شرکت پس از هلدینگ خلیج فارس با 91.8 هزار میلیارد تومان قرار گیرد.

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس ، تاپیکو، پارسان ، همراه اول و بانک ملت هم با اثر مثبت 1172 تا 393 واحدی ، نقش مهمی در ثبت سه رکورد امروز بورس داشتند.

اما تنها نمادهای منفی سیمان فارس، سرمایه گذاری ساختمان ، فروسیلیس ایران، افست، کاعذسازی کاوه، قند مرودشت، صنعتی بهشهر، قند پیرانشهر، موتوژن و آما بودند .

براساس این گزارش، در حالی اکثر کارشناسان پیش بینی می کردند شاخص تا پایان سال به رقم 400 هزار تایی می رسد که بررسی ها حکایت از آن دارد عامل اصلی صعود بی سابقه امروز ناشی از ابلاغ آیین نامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها توسط معاون اول رییس جمهور بود.

از دیگر عوامل تاثیر گزار بر این رخداد تاریخی می توان به ادامه روند تزریق نقدینگی به بازار سرمایه و در پیش رو بودن انتشار گزارش عملکرد 9 ماهه شرکت های بورسی و فرابورسی اشاره کرد. با این حال باید منتظر ماند و دید روند بازار سهام و شاخص آیا باز هم به این رشد صعودی ادامه خواهد داد یا الگوی اصلاح را پیش خواهد گرفت؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ