کد خبر: ۱۴۲۴۷۶
۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴

مصوبات مجلس درباره مالیات از خانه و خودروهای لوکس و مطالبات تأمین اجتماعی
رئیس کمیسیون تلفیق خبر داد:

مصوبات مجلس درباره مالیات از خانه و خودروهای لوکس و مطالبات تأمین اجتماعی

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوبات اخذ مالیات از خانه ها و خودروهای لوکس، پرداخت مطالبات دولت به تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی و فروش اموال مازاد و اوراق مشارکت را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه بودجه دولت برای سال آینده با کسری همراه است در گفت و گوی ویژه خبری گفت: مراحل اولیه گزارش تلفیق بودجه سال آینده تا 10 روز آینده به اتمام می‌رسد و در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

وی در خصوص میزان فروش نفت و سهم آن در بودجه سال آینده گفت: برای سال آینده نرخ فروش نفت حدود یک میلیون بشکه در روز پیش بینی شده در حالی که در شرایط فعلی و تحریم‌های نفتی حدود 600 هزار بشکه نفت به فروش می‌رسد.

این نماینده مجلس درباره موضوع فروش اموال مازاد و اوراق مشارکت گفت: برای اجرایی شدن این موارد باید اختیارات بیشتری به دولت داده شود در جلسه سران هم موضوع واگذاری اختیارات بیشتر به بورس و وزارت اقتصاد و ... مطرح شده اما در کمیسیون دولت این موضوع بطور کامل دیده نشده است. دولت برای اجرای لوایح و تخصیص بودجه در سال آینده با کسری مواجه است اما اگر بخش مولدسازی دولت، دارایی‌ها را خوب و مناسب اختصاص دهد و اختیارات بخش‌های مولد هم افزایش یابد احتمال دارد کسری بودجه به کمتر از 110 هزار میلیارد تومان برسد.

تاجگردون درباره قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه سال آینده گفت: بحث حامل های انرژی بسته و تصمیم به اجرای آن گرفته شد. دو سوم مصرف کنندگان سوخت در حال حاضر از سهمیه استفاده می کنند و با توجه به اینکه اگر بنزین بصورت تک نرخی و بر فرض 2 هزار تومان تعیین شود عملاً قیمت 35 درصد افزایش یافته است. سهمیه اختصاص یافته بنزین امکان اصلاحاتی دارد که در حال حاضر قابل پیش بینی نیست.

وی گفت: برای اولین بار خانه های لوکس 10 میلیارد تومان و بیشتر مشمول مالیات سالانه می شوند. اعمال مالیات بر خانه های خالی که در تهران فراوان داریم هم سال آینده به همت شهرداری ها عملیاتی می شود و اخذ مالیات برای خودروهای لوکس بیش از یک میلیارد تومان در بودجه سال آینده مصوب شد که لازم الاجرا خواهد بود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: زمانی که مصوبه ای تأیید شود و دولت آن را اجرا کند به گونه ای که به ضرر مردم باشد از حرف می گذریم زیرا مجری مصوبه دولت است. نه تنها بانک مرکزی بلکه همه دستگاه ها با تخصیص دلار 4200 تومانی مشکل دارند اما فعلاً رئیس جمهور بر این باور است که دلار 4200 تومانی حلال گرانی و مشکلات اقتصادی در جامعه است البته به دنبال قانع کردن دولت در این زمینه هستیم.

تاجگردون گفت: در مورد پرداخت مطالبات دولت به تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی سازوکاری طراحی و تصویب شد که بر طبق آن دولت باید در سال 99 رقمی برابر 50 هزار میلیارد تومان بصورت هر سه ماه یکبار به صندوق بازنشستگی و تأمین اجتماعی پرداخت کند. 30 درصد از این مبلغ به عنوان گام اول همسان سازی مستمری بگیران تأمین اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ