کد خبر: ۱۴۲۵۰۵
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴

زمان احتمالی آغاز روند استیضاح ترامپ از دیدگاه سناتور جمهوری خواه

زمان احتمالی آغاز روند استیضاح ترامپ از دیدگاه سناتور جمهوری خواه

سناتور جمهوری خواه گفت: انتظار می رود بحث‌های مقدماتی درباره محاکمه استیضاح ترامپ از اول بهمن آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از  هیل، جان کورنین سناتور ایالت تگزاس آمریکا گفت: احتمال  می رود ۲۱ ژانویه بحث‌های مقدماتی درباره محاکمه استیضاح دونالد ترامپ آغاز شود.

وی افزود: به محض اینکه دو ماده از طرح اسیتضاح ارسال شود، سنا احتمالا ظرف چند روز رسیدگی به مسائل داخلی از جمله قسم خوردن جان رابرتس قاضی ارشد و همه سناتورها، احضاریه برای گروه ترامپ و تصویب قطعنامه وضع مقررات محاکمه اختصاص خواهد داد. اما انتظار دارد بحث های اولیه سه شنبه هفته آغاز خواهد شد.

این ضرب الاجل زمانی در حالی مطرح شده که انتظار می رود نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان  آمریکا این هفته با ارسال مفادی از استیضاح به سنا به بن بست ناشی از اختلافات چند وقت گذشته با میچ مک کانل رهبر جمهوری خواه اکثریت سنا پایان دهد.

پلوسی هنوز تاریخ دقیقی را تعیین نکرده و انتظار می رود دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه فراکسیون روز سه شنبه درباره مفاد استیضاح گفت وگو کنند و تا قبل از چهارشنبه آن را به سنا ارائه دهند. 

بر اساس قوانین استیضاح در سنا، روند محاکمه همان روزی که پلوسی مفاد استیضاح را ارائه دهد آغاز می شود مگر اینکه روز ارائه آن یکشنبه باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ