کد خبر: ۱۴۳۵۲۲
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵

سازمان بورس دیده‌بان سلامت بازار سرمایه را راه اندازی کرد + اهداف
با تصویب در هیأت مدیره :

سازمان بورس دیده‌بان سلامت بازار سرمایه را راه اندازی کرد + اهداف

با تصویب هیأت مدیره سازمان بورس جهت تاسیس دیده‌بان سلامت بازار سرمایه، این اداره با اهداف مشخص آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر و خود انتظام حوزه بازار سرمایه با نگرش حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران و با ایجاد فضای قانونمند و افزایش اعتماد فعالان همواره تلاش دارد تا فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری را توسعه دهد. از این رو، شفاف‌سازی اطلاعات بازار سرمایه، کشف و از بین بردن تخلفات در راستای پیشگیری از فساد در بازار سرمایه را سرلوحه فعالیت‌ها قرار داده است.

هیأت مدیره سازمان بورس، تاسیس اداره تحت عنوان دیده‌بان سلامت بازار سرمایه را سیزدهم آبان ماه مصوب کرده است. اهداف اصلی این اداره، دریافت گزارش‌های مبتنی بر تخلف در بازار سرمایه، شناسایی خلاء‌های قانونی، پیگیری، بررسی و رفع آنها است و در نهایت پس از دریافت صحت و سقم گزارش، به دیده‌بان پاداش‌های نقدی اعطا خواهد شد.

در اکثر بازارها دیده‌بانی به عنوان ابزاری محسوب می‌شود که توسط مقامات و ناظران بازار برای کمک به تشخیص سوء رفتار استفاده می‌شود. دیده‌بان‌ها با اعلام موارد مشکوک می‌توانند منبع مهمی برای حمایت از مقررات در برابر سوء رفتارها و تخلفات باشند. از این رو مقامات نظارتی بازارها می‌توانند با توجه به اخذ حمایت‌های لازم و قانونی، مشارکت‌کنندگان بازار را نسبت به افشای اطلاعات از متخلفین به مقامات ذیصلاح ترغیب کنند تا علاوه بر حمایت از آنان، در شرایط خاص پاداش‌های نقدی نیز به آنها اعطا شود.

مقامات بازار از طریق دیده‌بانی علاوه بر کسب اطلاعات ارزشمند، می‌توانند با مراجعه به سایر بازارهای نظارتی و قانونگذاران بین‌المللی از دانش و تجربیات آنان در این حوزه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ