کد خبر: ۱۴۳۶۱۵
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹

مصوبه مجلس مثبت برای صنایع : صادرات کالا و خدمات از مالیات معاف شد/ موارد

مصوبه مجلس مثبت برای صنایع : صادرات کالا و خدمات از مالیات معاف شد/ موارد

نمایندگان مجلس با مصوبه ای مثبت برای صنایع ، معافیت مالیاتی صادرات کالا و خدمات به خارج را به تصویب رساندند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس در جلسه امروز و در جریان بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده ۱۰ این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن موارد زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات خرید نهاده‌های آن‌ها مسترد می‌شود:

الف- صادرات کالاها به خارج یا به مناطق آزاد تجاری-صنعتی از طریق مبادی خروجی رسمی با ارائه پروانه سبز گمرکی صادره توسط گمرک یا برگ خروجی (در مورد صادرات کالا) و صادرات خدمات با ارائه قرارداد مربوط و گواهی انجام کار که به تأیید نزدیکترین نمایندگی رسمی ایران در کشور مقصد رسیده باشد یا گواهی ارزآوری با تأیید بانک مرکزی یا سایر اسناد و مدارک مثبته.

ب- خدمات معاوضه (سوآپ) نفت خام، فرآورده‌های نفتی (بنزین، نفت‌گاز، نفت کوره، نفت سفید، گازمایع و سوخت‌ هوایی)، گازطبیعی و برق

طبق تبصره یک این ماده فروش کلیه فرآورده‌های تولیدی شرکت های پالایش بصورت ارزی (فروش سوخت‌های هوایی به شرکت‌های هواپیمایی خارجی در فرودگاه های داخلی)، مرزی (فروش سوخت در جایگاه های مستقر در نواحی مرزی) و فروش سوخت دارای پروانه صادراتی گمرک به کشتی‌ها(بنکرینگ) صادرات محسوب می‌شود.

به موجب تبصره دو این ماده استرداد مالیات خرید برای صادرات مواد خام و مواد اولیه تولید که در فهرست مربوط به ماده ۱۴۱ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳. ۱۲. ۱۳۶۶ ذکر شده‌اند، ممنوع است.

طبق تبصره ۳ این ماده خدماتی که توسط اشخاص مقیم ایران (اشخاص حقوقی ایرانی، اشخاص حقیقی مقیم ایران، شعب شرکت‌های خارجی مقیم ایران) ارائه می شود و محل مصرف خدمات و یا مقصد ارائه خدمات داخل یا خارج باشد، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل وارد شود، صادرات خدمت محسوب می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ